خبرنگاران 20 دکه حاشیه سد مهاباد اخطاریه گرفتند

به گزارش افق بسطام، مهاباد- خبرنگاران- رییس امور آب مهاباد گفت: 20 دکه فعال در حاشیه سد این شهرستان در راستای رعایت موازین بهداشتی و زیست محیطی اخطاریه گرفتند.

خبرنگاران 20 دکه حاشیه سد مهاباد اخطاریه گرفتند

رضا جهین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: با توجه به شرایط خاص و ایمنی سد مهاباد برای شهروندان و در راستای جلوگیری از آلوده شدن آب آن، نظارت بر فعالیت دکه های حاشیه سد با مشارکت محیط زیست، امور آب، شبکه بهداشت و درمان و کننده فرمانداری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین ارتباط 20 دکه حاشیه سد موظف به رعایت کامل موارد بهداشتی شده و چنانچه صاحبان آن حداقل شعاع 50 متری خود را تمیز و عاری از زباله و مواد آلاینده نکنند، ضمن برخورد و جمع آوری به تعزیرات حکومتی نیز معرفی خواهند شد.

رییس امور آب مهاباد گفت: مقرر شده برای صاحبان این دکه ها توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان کلاس آموزشی نحوه مراقبت محیط زیست و حاشیه سد مهاباد برگزار شود.

جهین با اشاره به اینکه مسوولیت تنظیف اطراف دکه ها بر عهده صاحبان آنها است، بیان نمود: در صورتی دکه های مستقر در حاشیه سد این شهر به صورت سیار و قابل حمل باشند و موازین بهداشتی مطابق دستورالعمل ها رعایت کنند، منعی برای فعالیت نخواهند داشت.

جهین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه عامل آلوده کننده آب، موارد از طریق شماره تلفن 4442222081 بلافاصله به این اداره اطلاع دهند.

سد مهاباد دارای 197 میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.

این سد که مهمترین مکان گردشگری این شهرستان به ویژه در روزهای تعطیل به شمار می رود در ضلع غربی این شهر احداث شده است و تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد از اینرو نزدیک ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می آید.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1099

به "خبرنگاران 20 دکه حاشیه سد مهاباد اخطاریه گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 دکه حاشیه سد مهاباد اخطاریه گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید