خود اظهاری نشانی و کدپستی در تمام دستگاهها ممنوع گردد

به گزارش افق بسطام، سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا گفت: از نمایندگان مجلس یازدهم درخواست می کنیم که ممنوعیت خوداظهاری نشانی و کدپستی را در تمامی دستگاه ها و قوا تصویب نمایند.

خود اظهاری نشانی و کدپستی در تمام دستگاهها ممنوع گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حسین میرزایی گفت: 23 سال از تصویب قانون اختصاص شماره ملی و کد پستی به تمامی اتباع ایرانی می گذرد و در قانون مذکور، سازمان ثبت احوال مکلف است با همکاری شرکت پست، ارتباط میان شماره ملی و کد پستی را برقرار نموده و امکان استعلام اطلاعات هویتی و سکونتی را مبتنی بر کدملی برای تمامی دستگاه ها فراهم کند.

وی افزود: تمامی مجلس ها و دولت ها ضرورت این امر را درک ننموده اند. نشان به این نشان که حدود نیمی از موقعیت های قابل سکونت در کشور فاقد کد پستی هستند و هیچ الزام و ضمانت اجرایی برای اعلام و به روزرسانی محل دقیق سکونت برای افراد وجود ندارد و در فرم های متعدد هر بار یک نشانی را اعلام می کنیم.

سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا گفت: برنامه ریزی برای ارائه تمامی خدمات آموزشی، سلامت، توزیع کالا، تأمین انرژی، اشتغال، مسکن، توسعه حمل و نقل، تأمین امنیت و هر آنچه تصور کنید، از تحلیل همبستگی میان اطلاعات دموگرافیک افراد و محل سکونت آن ها قابل احصا است.

وی ادامه داد: از نمایندگان مجلس یازدهم دعوت می کنم به طور جدی پیگیر الزام سازمان ثبت احوال و شرکت پست برای برقراری ارتباط بهنگام میان شماره ملی و کد پستی باشند و ممنوعیت خود اظهاری نشانی و کد پستی را در تمامی دستگاه ها و قوا تصویب نمایند.

وی گفت: در آلمان چند هفته مردم فرصت دارند در صورت اقامت یا تغییر محل سکونت گواهی ثبت محل سکونت را دریافت نمایند، همچنین صدور و تمدید گواهینامه، انجام امور بانکی، استخدام و همه سرویس های شهروندی وابسته به اعلام و ثبت رسمی کد پستی محل سکونت در اداره ثبت شهروندان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 916

به "خود اظهاری نشانی و کدپستی در تمام دستگاهها ممنوع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خود اظهاری نشانی و کدپستی در تمام دستگاهها ممنوع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید