دلیل بوی بد بدن کشف شد

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، محققان دلیل بوی بد بدن را آنالیز نموده و به اکتشافی دست یافته اند که به شرکت ها یاری می نماید مواد ضد عرق تاثیرگذارتری فراوری نمایند.

دلیل بوی بد بدن کشف شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به طور دقیق تر محققان دانشگاه یورک آنزیمی را شناسایی نموده اند که بوی بد عرق بدن را فراوری می نماید. به گفته آنها این آنزیم از زمان شروع حیات در بدن بشر وجود داشته است.

پژوهش مذکور در نشریه ساینتیفیک ریپورت منتشر شده و شرح داده باکتری خاص به تکامل آنزیمی منجر می گردد که بعضی از مولکول های کلیدی در بوی بد بدن را فراوری می نماید.

به گفته محققان در زیر بغل انسان انبوهی از باکتری های مختلف زندگی می نمایند که بخشی از میکروبوم طبیعی پوست انسان هستند. هنگامیکه باکتری در زیر بغل با عرق برخورد می نماید، بوی نامطبوعی فراوری می گردد.

محققان متوجه شده اند ستافیلوکاکوس هامینس(staphylococcus hominis) یکی از میکروب های اصلی است که به فراوری بوی نامطبوع یاری می نماید.

آنها پس از انتقال آنزیم به باکتری که قدرت فراوری بو ندارد، آن را شناسایی کردند و متوجه شدند آنزیم بویی خاص فراوری می نماید.

دکتر میشل رودن و پروفسور گاوین توماس از دانشگاه یورک در این پروژه تحقیقاتی همکاری نموده اند. آنها می گویند: مشخص ساختار آنزیم بوی بد بدن به ما یاری می نماید تنظیمات مولکولی درون باکتری خاصی را مشخص کنیم که این بو را به وجود می آورند. این دستاوردی مهم در درک چگونگی ایجاد بوی بد بدن است و به ما یاری می نماید مواد ضدعرق تاثیرگذارتری بسازیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 961

به "دلیل بوی بد بدن کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل بوی بد بدن کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید