دلیل کنار گذاشتن سخندان از لیست بین المللی داوران از زبان ممبینی

به گزارش افق بسطام، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال علت کنار گذاشته شدن رضا سخندان از لیست داوران بین المللی را خاطرنشان کرد.

دلیل کنار گذاشتن سخندان از لیست بین المللی داوران از زبان ممبینی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، راهنمایی ممبینی، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به اینکه سیاست کمیته داوران جوانگرایی است، در چیدمان بازی های لیگ برتر و دسته اول فوتبال تأکید بر جوانگرایی داریم.

وی در مورد موضوع مطرح شده درباره رضا سخندان گفت: ایشان متولد سال 1352 است و 46 سال سن دارد و تاکنون با کوشش و شایستگی های خود و حمایت های همه جانبه فدراسیون فوتبال در بسیاری از مسابقات جهانی و آسیایی قضاوت نموده است. پس از آنکه از تیم داوری آقای فغانی خارج شد، تاکنون هیچ مسابقه ای برای قضاوت از سوی AFC یا فیفا به عنوان یاری داور برای ایشان در نظر گرفته نشده و آخرین قضاوت ایشان با تیم داوری علیرضا فغانی در مسابقات بین المللی، در اسفند سال1397 بوده است.

ممبینی اعلام نمود: بر همین اساس کمیته داوران این شانس را برای داوران جوان قائل شده تا بتوانند سال های متمادی همانند رضا سخندان برای کشور عزیزمان افتخار آفرینی نمایند. همانطور که در لیست داوران بین المللی سال 2020 میلادی مشاهده می گردد، افرادی چون امیر عرب براقی با 27 سال، فرهاد مروجی با 30 سال و... وارد لیست بین المللی شدند تا برای داوری ایران در حوزه بین المللی پشتوانه سازی گردد.

وی ادامه داد: از ابتدا رضا سخندان جهت شرکت در آزمون های بین المللی دعوت نشده بود که در تماس تلفنی ایشان با کمیته داوران بحث انصراف داوطلبانه مطرح شد، اما وی اصرار به حضور در لیست و شرکت در آزمون های طراحی شده توسط کمیته داوران را داشتند که در نهایت مجوز حضور ایشان صرفاً جهت شرکت در آزمون ها صادر شد.

ممبینی اضافه کرد: سال جاری در قسمت داوران بین المللی فوتبال از 5 نفر، یاری داوران فوتبال از 4 نفر و داوری فوتسال بانوان از 5 کاندیدا دعوت شد که پس از پشت سر گذاشتن آزمون تئوری زبان انگلیسی، ویدئو تست و دانش داوری برترین افراد براساس سابقه و نتایج آزمون برگزیده شدند.

وی اعلام نمود: کمیته داوران معتقد است انگیزه پیشرفت در داوری برای هر داور، دلیل اصلی موفقیت و توسعه است و به طور حتم ابلاغ های داوری صادره از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز بر این موضوع دلالت دارد. برای مثال در بحث آقای سخندان، تنها ابلاغ ایشان پس از 7 ماه در بالاترین سطح مسابقات AFC (لیگ قهرمانان آسیا) ابلاغی مبنی بر داور چهارمی بود.

ممبینی گفت: همانطور که رضا سخندان در حضور 16 ساله خود در میادین بزرگ جهانی و آسیایی نظیر جام جهانی، المپیک، جام کنفدراسیون ها، جام ملت های آسیا برای سه دوره و... قضاوت کرد، هیچ عدم صداقتی در فدراسیون فوتبال وجود نداشت، امروز هم همان روند وجود دارد. انتظار می رود پیشکسوتان عرصه، ضمن رعایت اصول حرفه ای و تجربیات خود را در اختیار نفرات جوان تر قرار دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 298

به "دلیل کنار گذاشتن سخندان از لیست بین المللی داوران از زبان ممبینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل کنار گذاشتن سخندان از لیست بین المللی داوران از زبان ممبینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید