دفاع تمام قد رئیس پیشین فدراسیون کشتی از محمد بنا

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران، پس از تغییر تابعیت علی ارسلان فرنگی کار پیشین وزن 72 کیلوگرم تیم ملی و رفتن او به کشور صربستان، نقدها شدیدی نسبت به دلایل این اقدام و ارتباط او با تصمیمات محمد بنا مطرح شد. نقدهای که خیلی زود مورد توجه نهاده شد، چراکه از زبان قهرمانان اسبق دنیا و المپیک بیان شد و در واقع پایه های مدیریت و اقتدار محمد بنا در اداره تیم ملی کشتی فرنگی را لرزاند؛ به طوری که امید نوروزی، قاسم رضایی و سعید عبدولی به عنوان اصلی ترین منتقدان المپیکی ، تعارف را کنار گذاشته و سیاست های سنتی و تصمیمات یک جانبه محمد بنا را شدیداً مورد نقد قرار دادند.

دفاع تمام قد رئیس پیشین فدراسیون کشتی از محمد بنا

به همین خاطر محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی که محمد بنا در زمان ریاست وی به عرصه مربیگری وارد شد، گفت: با توجه به سفری که به کشور آلمان داشتم، محمد بنا را دیدم و با او صحبت کردم و بعد از اینکه بنا پس از مدتی به ایران آمد، از او برای مربیگری درخواست کردم و وی نیز استقبال کرد. از آنجا بود که بنا به عنوان مربی در کنار خودم در سالن توفیق شروع به کار مربیگری در کشتی فرنگی کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به عملکردی که بنا از خود نشان داد بعد از مدتی به عنوان سرمربی جوانان از او بهره بردیم و وقتی دیدم واقعاً عاشق این کار است و دانش مربیگری را هم دارد، از وی درخواست کردم به عنوان مربی تیم بزرگسالان شروع به کار نمایند. حاصل جوانگرایی که در کشتی انجام دادیم این بود که کشتی گیران مان تا همین سال های اخیر هم کشتی می گرفتند و از چهره های خوب و ماندگار کشتی شدند. اغلب آنها به درجاتی بالایی در کشتی فرنگی رسیدند و قهرمان المپیک شدند که شاید نظیر آنها به این زودی ها هم نیاید.

طالقانی با اشاره به شروع کار محمد بنا و سیر صعودی تیم ملی کشتی فرنگی توضیح داد: وقتی تیم کشتی فرنگی را جوان کردم، تیم را به بنا سپردم و او با این تیم در جام جهانی تفلیس گرجستان مقام دوم را بدست آورد. همه قبول کردند با مربیان خودمان نیز می توانیم کارهای بزرگی انجام بدهیم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون کشتی گفت: وقتی مردم به محمد بنا اعتقاد دارند، هیچ مسئله ای نیست و کسی نمی تواند جایگاه وی را در بین مردم خراب نمایند. بارها دیدیم محمد بنا با بعضی از صحبت ها از تیم ملی رفته، ولی دیدیم چقدر عشق بین او و کشتی زیاد است که با یک تلنگر بلافاصله برگشته است چون مردم خواستند و آنها هستند که می گویند محمد بنا باشد و به همین علت وی ماندگار شده است.

طالقانی در خصوص اظهارات اخیر بعضی از مدال آوران المپیکی کشتی فرنگی نیز اظهار کرد: باید حرف بنا را هم شنید و دو طرفه قضاوت کرد. درخواست من از حمید سوریان این است که چون با همه این دوستان رفاقت دارد، اگر صلاح دانستند من هم بیایم و بنشینیم و صحبت کنیم. این مسائل نباید به جایی ختم گردد که کشتی فرنگی دوباره دچار رکود گردد و در نهایت کشتی ضربه بخورد. بنا فردی است که عاشق این مملکت است و هیچ چیزی هم نخواسته و با آبرو زندگی نموده است. من بیشتر از همه می دانم که چه علاقه ای به ایران دارد و دعوت خیلی از کشورها را نپذیرفته است.

به گزارش خبرنگاران، هر چند منتقدان و موافقان محمد بنا طی روزهای اخیر همچنان بی محابا مشغول بحث و جدل در فضای مجازی و بعضی رسانه ها هستند، اما تنها دستاورد این فرایند، شروع موج نو جناح بندی و دو دستگی در کشتی فرنگی است که فعلاً با سکوت شخص محمد بنا و فدراسیون کشتی همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1904

به "دفاع تمام قد رئیس پیشین فدراسیون کشتی از محمد بنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع تمام قد رئیس پیشین فدراسیون کشتی از محمد بنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید