ملاقات عبدالله با سفرای ایران، آمریکا و ترکیه

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دفتر ریاست اجرایی افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان با جان بس سفیر ایالات متحده آمریکا در افغانستان، بهادر امینیان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و اوزان ار طغرل سفیر ترکیه برای افغانستان در دفتر کارش در قصر سپیدار ملاقات کرد.

ملاقات عبدالله با سفرای ایران، آمریکا و ترکیه

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

در بیانیه ریاست اجراییه آمده است، که در ملاقات با سفیر آمریکا دو طرف درباره فرایند رسیدگی به شکایت های انتخاباتی از سوی کمیسیون شکایات، کوشش ها برای دست یافتن به صلح و آخرین تحولات امنیتی بحث و گفتگو کردند.

در ملاقات با سفیر ایران نیز، عبدالله ضمن تبریک مسئولیت جدید امینیان به عنوان سفیر ایران در کابل، برای وی در انجام وظایف جدیدش آرزوی موفقیت کرد.

رئیس اجرایی دولت افغانستان، ایران را از متحدان راهبردی و دوستان نزدیک افغانستان خواند و از همکاری های جمهوری اسلامی ایران با افغانستان در دوره های مختلف سپاسگزاری و قدردانی کرد.

امینیان نیز افغانستان را از دوستان نزدیک ایران خواند و تاکید نمود: توسعه و امنیت در افغانستان به معنای توسعه و امنیت در ایران است.

امینیان همچنین اضافه کرد: پیوندهای دو کشور بر ارزش ها و پیوندهای مشترک تاریخی فرهنگی راسخ می باشد. وی ابراز امیدواری نمود تا در جریان مسئولیت و وظیفه خود برای توسعه و استحکام پیوندها میان دو کشور گام های مؤثری بردارد.

طرفین در این نشست همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، فرایند صلح و پیوندهای دو جانبه میان ایران و افغانستان بحث و گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 502

به "ملاقات عبدالله با سفرای ایران، آمریکا و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات عبدالله با سفرای ایران، آمریکا و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید