رقابت 70 نفر در خراسان جنوبی برای چهار کرسی مجلس

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران/خراسان جنوبی رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: شمار نامزدهای نهایی نمایندگی مجلس در خراسان جنوبی به 70 نفر رسید که از این تعداد پنج نفر بانو و 65 نفر از آقایان هستند.

رقابت 70 نفر در خراسان جنوبی برای چهار کرسی مجلس

ناصر خوش خبر، امروز چهارشنبه 23 بهمن، در نشست خبری اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان 23 نفر که دو نفر از بانوان هستند، در حوزه انتخابیه فردوس، سرایان، بشرویه و طبس 20 نفر که دو نفر بانو هستند، در حوزه نهبندان و سربیشه 14 نفر که یک نفر بانو بوده و در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه 13 نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامب شده اند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: براساس برنامه زمان بندی پیش رو زمان شروع تبلیعات از فردا 24 بهمن شروع شده و تا ساعت 8 صبح یکم اسفندماه ادامه دارد.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه از کاندیداها مورد انتظار است، رعایت قانون انتخابات است، توضیح داد: در برنامه های توجیهی روی این مصادیق تاکید شده و یک نسخه به نامزدها داده شده که امیدواریم قانون انتخابات و قانون شفافیت اقتصادی کاندیداها در عمل اجرا شده و هرکدام از نامزدها با تمکین از قانون، فضایی را مهیا نمایند که با آرامش در بسترسازی و جلب مشارکت حداکثری در زمان قانونی انتخابات فرصت داشته باشند.

خوش خبر با بیان اینکه تمکین به قانون باعث نشاط انتخاباتی خواهد شد، اظهار کرد: میانگین مشارکت مردم استان در انتخابات گذشته بیش از میانگین کشوری بوده، به گونه ای که از 13 انتخابات برگزار شده از ابتدای تاسیس استان، میزان مشارکت بیش از 72 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه باید همه یاری کنیم که شور انتخاباتی بیشتر در جامعه حاکم گردد، ادامه داد: براساس آمار وزارت کشور، 564 هزار و 9 نفر واجد شرایط رای در خراسان جنوبی هستند که از این تعداد، 283 هزار و 741 نفر مرد و 280 هزار و 268 نفر زن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود 33 هزار و 427 نفر رای اولی در استان، ادامه داد: از این تعداد 17 هزار و 113 نفر پسر و 16 هزار و 314 نفر دختر هستند.

خوش خبر بیان نمود: چهار نفر اتتقالی از حوزه های خارج از استان شامل؛ سه نفر از خراسان رضوی و یک نفر از خراسان شاقتصادی در فرصت زمانی مشخص شده داشته ایم.

وی با بیان اینکه تغییر یک کاندیدا در مراکز استان از حوزه انتخابیه بیرجند به نهبندان اظهار کرد: تا به امروز 16 نفر انصرافی داشته ایم.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود 12 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات استان را تشکیل می دهند، اضافه کرد: در این دوره 677 شعبه اخذ رای فعال خواهد بود که 71 شعبه نسبت به دوره قبل رشد پیدا نموده است.

خوش خبر یادآور شد: در حوزه بیرجند، خوسف و درمیان 238 شعبه، در حوزه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه 170 شعبه، در حوزه قاینات و زیرکوه 150 شعبه و در حوزه نهبندان و سربیشه 119 شعبه اخذ رای فعال خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 648

به "رقابت 70 نفر در خراسان جنوبی برای چهار کرسی مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 70 نفر در خراسان جنوبی برای چهار کرسی مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید