روسیه از سفر عراقچی به این کشور اطلاع داد

به گزارش افق بسطام، ایرنا نوشت: وزارت خارجه روسیه گفت که سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران، روز پنجشنبه 29 اکتبر (8 آبان) به مسکو خواهد آمد و قرار است با آندری رودنکو معاون وزیرخارجه روسیه در ارتباط با بحران قره باغ ملاقات و گفت و گو کند

روسیه از سفر عراقچی به این کشور اطلاع داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش اسپوتنیک، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران قرار است دراین سفر با آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آسیای مرکزی و قفقاز در ارتباط با قره باغ ملاقات و رایزنی کند.

عراقچی در سفر منطقه ای خود به باکو، مسکو ، ایروان و آنکارا که از امروز شروع شده، درباره موضوع بحران قره باغ رایزنی و طرح جمهوری اسلامی ایران را برای حل این مناقشه تبیین و ارائه کند.

سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعتی قبل در قالب یک سفر منطقه ای وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

روز یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و دو طرف همدیگر را شروع گر حمله عنوان کردند.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و پایان با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1121

به "روسیه از سفر عراقچی به این کشور اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از سفر عراقچی به این کشور اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید