رونمایی از تاکسی برقی خودران توسط استارتاپ Zoox آمازون

به گزارش افق بسطام، استارتاپ Zoox از زیرمجموعه های آمازون پس از حدود شش سال از تاکسی برقی خودران خود رونمایی کرد و آمازون را به ارائه سرویس تاکسی خودران نزدیک تر کرد.

رونمایی از تاکسی برقی خودران توسط استارتاپ Zoox آمازون

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، استارتاپ Zoox پس از سال ها سکوت خبری خاتمه از تاکسی خودران خود رونمایی کرد. این خودروی کالسکه شکل و تمام الکتریک گنجایش چهار مسافر را داشته و 3.63 متر طول دارد و ظاهر جعبه ای شکل آن تا حدی شبیه تاکسی خودران Origin ساخت شرکت کروز (زیرمجموعه جنرال موتورز) است.

Zoox می گوید این خودرو قابلیت حرکت در هر دو جهت جلو و عقب را داشته و از سیستم چهار چرخ فرمان پذیر برخوردار است. نهایت سرعت آن 75 مایل بر ساعت (تقریباً 120 کیلومتر بر ساعت) اعلام شده و برای مسیریابی و ارتقا امنیت سرنشینان از سنسورهای مختلف برخوردار است. شش سنسور LiDAR و چندین دوربین و سنسور دیگر روی خودرو نصب شده اند که به گفته Zoox میدان دید 270 درجه را در هر پیچ به ارمغان آورده و نقاط کور را از بین می برند. سازنده اضافه می کند که این خودرو به کمک سنسورها می تواند اجسام را از فاصله 150 متری تشخیص دهد.

درون خودرو نسبتاً طراحی ساده ای دارد و در آن دو صندلی روبروی هم قرار گرفته و مجهز به ایربگ هستند. صندلی ها از جالیوانی و پد شارژ وایرلس برخوردار بوده و به کمک نمایشگرهای لمسی تعبیه شده روی آنها می توان پخش موزیک یا تهویه هوا را کنترل کرد و از مدت زمان تقریبی رسیدن به مقصد و مسیرها باخبر شد. این خودرو از باتری 133 کیلووات ساعتی نیرو می گیرد که به گفته سازنده با استفاده مداوم تا 16 ساعت شارژدهی خواهد داشت.

آمازون با خرید استارتاپ Zoox و سرمایه گذاری در دیگر شرکت های خودرویی به صنعت حمل و نقل ورود کرده است. بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی دنیا Zoox را تیرماه امسال با قیمتی که بیش از 1 میلیارد دلار برآورد شده خرید. این شرکت همچنین 700 میلیون دلار در استارتاپ Rivian سرمایه گذاری کرد و اخیراً با همکاری این خودروساز از اولین ون تمام الکتریکی خود رونمایی کرد. آمازون در استارتاپ Aurora هم سرمایه گذاری کرده که اخیراً واحد خودران اوبر را خرید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1196

به "رونمایی از تاکسی برقی خودران توسط استارتاپ Zoox آمازون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از تاکسی برقی خودران توسط استارتاپ Zoox آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید