رونمایی دموکرات های کنگره از طرح خود برای ارزیابی توانایی رئیس جمهور آمریکا در اداره امور

به گزارش افق بسطام، تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارائه طرحی که به گفته رسانه های آمریکایی با بیماری رئیس جمهور کنونی این کشور ارتباط دارد، خواستار تشکیل کمیسیونی برای نظارت بر توانایی جسمی و ذهنی رئیس جمهور در اداره امور شدند.

رونمایی دموکرات های کنگره از طرح خود برای ارزیابی توانایی رئیس جمهور آمریکا در اداره امور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، گروهی از کنندگان دموکرات کنگره آمریکا به رهبری جیمی راسکین طرحی را ارائه کرده اند که به موجب آن کمیته ای 17 نفره برای ارزیابی توانایی رئیس جمهور در اداره امور تشکیل خواهد شد و این کمیته می تواند در صورت لزوم حکم به خلع رئیس جمهور از قدرت بدهد.

نانسی پلوسی رئیس مجلس کنندگان آمریکا با اعلام اینکه طرح مذکور به بیماری دونالد ترامپ ارتباطی ندارد، گفت: او به زودی در معرض قضاوت رأی دهندگان قرار خواهد گرفت. اما این کمیسیون 17 نفره دائمی خواهد بود و نه تنها در دولت فعلی، بلکه به دولت های آینده نیز عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: توانایی رئیس جمهور برای اداره امور باید از طریق علم و واقعیت های قابل اثبات تأیید شود.

روز گذشته رئیس مجلس کنندگان آمریکا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره احتمال فعال شدن متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا از سوی کنگره گفت: فردا به اینجا [کنگره] بیایید. ما می خواهیم درباره متمم بیست و پنجم صحبت کنیم.

متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا هنگامی فعال می شود که رئیس جمهور استیضاح شود، بمیرد، استعفا کند و با به هر دلیلی قادر به انجام وظایف خود نباشد. در این صورت معاون رئیس جمهور جانشین وی می شود و اگر معاون رئیس جمهور نخواهد یا نتواند این کار را انجام دهد، رئیس مجلس کنندگان عهده دار وظایف رئیس جمهور خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به بیماری کووید -19 مبتلا شده است، عصر جمعه گذشته (نخستین دقایق بامداد شنبه به وقت تهران) به بیمارستان نظامی والتر رید در ایالت مریلند منتقل شد و به مدت 3 شبانه روز در آنجا بستری بود.

اگرچه ترامپ از بیمارستان مرخص شده و پزشکان کاخ سفید ادعا می کنند که شرایط وی نرمال است و می تواند مسئولیت های خود به عنوان رئیس جمهور را انجام دهد، اما به نظر می رسد که قانونگذاران آمریکایی در این زمینه تردیدهای جدی دارند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1071

به "رونمایی دموکرات های کنگره از طرح خود برای ارزیابی توانایی رئیس جمهور آمریکا در اداره امور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی دموکرات های کنگره از طرح خود برای ارزیابی توانایی رئیس جمهور آمریکا در اداره امور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید