ریابکوف: اختلافات روسیه-آمریکا در عرصه ثبات راهبردی جدی است

به گزارش افق بسطام، کفیل معاون وزیر امور خارجه روسیه بعد از رایزنی با همتای آمریکایی خود در وین، گفت: اختلافات جدی بین مسکو و واشنگتن درباره ثبات راهبردی به قوت خود باقی مانده و تصمیم آمریکا درباره پیمان استارت-3 همچنان نامشخص است.

ریابکوف: اختلافات روسیه-آمریکا در عرصه ثبات راهبردی جدی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: سرگئی ریابکوف کفیل معاون وزیر امور خارجه روسیه در انتها رایزنی های دوجانبه با همتای آمریکایی خود درباره مسئله ثبات راهبردی که روز پنجشنبه در وین انجام شد، خاطرنشان کرد که اختلافات جدی بین مسکو و واشنگتن درباره ثبات راهبردی همچنان به قوت خود باقی مانده است، البته طرفین قصد دارند به کار در این زمینه ادامه دهند.

ریابکوف گفت: پس از وقفه طولانی، بالاخره روز پنجشنبه 16 ژانویه (26 دی ماه) در وین، گفت وگوهای بین وزارتخانه ای درباره کلیه موضوعات مربوط به کنترل تسلیحات و ثبات راهبردی با ایالات متحده برگزار گردید. این رایزنی ها بسیار مؤثر و از بعضی لحاظ مفصل و جامع بود. که وجود اختلافات جدی در بعضی مسائل را مورد تأیید قرار داد، البته در انتها تأیید شد که کار در این قالب ادامه خواهد یافت و ما از این فرض نتیجه می گیریم که دیگر مکث های طولانی در این بین وجود نخواهد داشت.

به گفته وی، هنوز زمان برگزاری دور بعدی رایزنی ها معین نشده ولی این مکث خیلی طولانی نخواهد بود و دو طرف درباره تاریخ و مکان دور بعدی مذاکرات، بعداً توافق خواهند کرد.

ریابکوف همچنین یادآور شد که این رایزنی ها برنامه های واشنگتن درباره پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت 3) را روشن ننموده است. معاون وزیر امور خارجه روسیه اضافه نمود که طرف روسی در تماس با مقامات آمریکایی میخواهد به آنالیز این مسئله ادامه دهد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه ای از نتیجه رایزنی های روسیه و آمریکا درباره مسئله ثبات راهبردی در وین اطلاع داد. براساس این اطلاعات، سرپرستی هیئت های بین وزارتخانه ای دو کشور برعهده سرگئی ریابکوف و کریستوفر فورد معاونین وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا قرار داشت. در جریان این رایزنی ها، طرفین ارزیابی ها و نظرات خود درباره شرایط حوزه امنیت بین المللی را مبادله کردند. آنها همچنین روینمودهای دو طرف در زمینه حفظ ثبات راهبردی و دورنمای مسئله کنترل تسلیحات را مورد آنالیز قرار دادند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در راستای توافقات قبلی در بالاترین سطح ، موافقت شد که گفت وگوها درباره موضوعات راهبردی در همین قالب، از جمله همکاری ها در زمینه موضوعات معین شده در سطح کارشناسان در آینده نزدیک ادامه یابد.

در تاریخ 11 ژانویه (21 دی ماه) ، دیوید هیل معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده روسیه را نه دشمن، بلکه رقیب خود می داند. وی یادآور شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها و بارها از حفظ روابط حسنه با روسیه حمایت نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 592

به "ریابکوف: اختلافات روسیه-آمریکا در عرصه ثبات راهبردی جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: اختلافات روسیه-آمریکا در عرصه ثبات راهبردی جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید