ریابکوف: تقویت توان دفاعی روسیه واکنشی به تهدیدات ناتو است

به گزارش افق بسطام، معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که کشورش نه به میل خود، بلکه در واکنش به چالش ها و تهدیدهای فزاینده از سوی آمریکا و ناتو، توان دفاعی خود را تقویت نموده است.

ریابکوف: تقویت توان دفاعی روسیه واکنشی به تهدیدات ناتو است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه سه شنبه شب طی سخنانی در نشست مجازی اندیشکده کارنگی تأکید کرد که تقویت توان دفاعی روسیه واکنشی به چالش ها و تهدیدهای روزافزون ناتو و آمریکا است.

ریابکوف در این رابطه اعلام کرد: همه ما به یاد می آوریم که ایالات متحده زمانی که موشک های روسی در کوبا مستقر شدند چه احساسی داشت؛ ولی ما سال هاست که در شرایط مشابهی زندگی می کنیم و نمی توانیم اتفاقاتی که در اطرافمان رخ می دهد را نادیده بگیریم و نگران امنیت ملی خود نباشیم.

وی با اشاره به اینکه بهتر است کشورهای ناتو به ویژه اعضای اروپایی آن که در نزدیکی مرزهای روسیه واقع شده اند از تنش زدایی حمایت نمایند، ادامه داد: در ماه های اخیر ما شاهد پرواز بمب افکن های راهبردی آمریکا در فاصله دهها کیلومتری سن پطرزبورگ، کالینگراد و دیگر شهرهای کشورمان بوده ایم. ما نمی خواهیم ایراد بگیریم، اما چنین اقداماتی به ما یادآوری می نماید که توانمندی های دفاعی مان باید قوی تر از هر زمان دیگری در تاریخ باشد، زیرا این تنها تضمینی است که ما می توانیم [برای امنیت ملی خود] داشته باشیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1525

به "ریابکوف: تقویت توان دفاعی روسیه واکنشی به تهدیدات ناتو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: تقویت توان دفاعی روسیه واکنشی به تهدیدات ناتو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید