حزب دموکرات مسیحی آلمان خواهان بهبود مناسبات با روسیه شد

به گزارش افق بسطام، یک مقام حزب دموکرات مسیحی آلمان خواهان لغو تحریم های اروپا علیه روسیه و بهبود مناسبات با این کشور شد.

حزب دموکرات مسیحی آلمان خواهان بهبود مناسبات با روسیه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، حدود پنج سال است که تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه مناسبات این دو کشور را تیره و تار نموده است.

حالا مایکل کرتشمر، نخست وزیرایالت زاکسن از حزب دموکرات مسیحی آلمان خواهان سرانجام تحریم های مالی علیه روسیه و عادی شدن مناسبات با این کشور شده است.

وی که در گفتگویی با خبرگزاری آلمان سخن می گفت توضیح داد که ما باید این تحریم ها علیه روسیه را کاهش دهیم. من امیدوارم که مناسبات ما عادی گردد. تحریم ها برای اقتصاد شرق آلمان و ایالت زاکسن یک مسئله بزرگ است.

کرتشمن روز آدینه برای شرکت در اجلاس بین المللی مالی به سنت پترزبورگ سفر نموده و قرار است در آنجا برای بهبود شرایط بین دو کشور تبلیغ کند.

اتحادیه اروپا در تابستان سال 2014 به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه تحریم های گسترده ای را علیه روسیه تصویب کرد. تا به حال خط و مشی حزب دموکرات مسیحی آلمان این بوده است که تحریم ها علیه روسیه حفظ گردد. اما تعلیق تحریم ها علیه این کشور مسئله ای است که اتحادیه اروپا باید درباره آن تصمیم بگیرد.

کرتشمر، بهبود مناسبات با روسیه را یک هدف استراتژیک ارزیابی نموده و تاکید نمود که بنابراین ما باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا روسیه جهت دهی اروپایی خود را حفظ نموده و به سمت شرکای دیگر خود مانند چین و یا هند سوق پیدا نکند. به گفته وی روسیه به منطقه فرهنگی اروپایی تعلق دارد.

این مقام حزب دموکرات مسیحی با اشاره به اینکه ما مناسبات طولانی مدتی با روسیه داشته ایم این کشور را یک شریک انرژی مطمئن با منابع گسترده برای اروپا دانست.

وی روسیه را یک شریک استراتژیک برای آلمان در مسائل مالی و تکنولوژیک دانسته و گفت: اگر ما مناسبات مالی تنگاتنگی با روسیه داشته باشیم و در تبادل دائمی قرار بگیریم می توانیم شکاف های موجود در مسائل سیاسی را بهتر حل کنیم.

کرتشمر با اشاره به اینکه در شرق آلمان یک حساست متفاوتی نسبت به روسیه و تصور بهتری نسبت به این کشور وجود داشته اما غرب آلمان بیشتر به سمت آمریکا جهت دهی دارد همچنین گفت: اما با این حال دیگر آن اعتماد کورکورانه به دوستی دو سوی آتلانتیک وجود ندارد.

این مقام آلمانی همچنین از پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 حمایت نموده و گفت: موضع من آشکار است. این یک پروژه مهم است که بدون شرط باید محقق گردد. وی این استدلال که غرب با این پروژه به انرژی روسیه وابسته می گردد را رد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 96

به "حزب دموکرات مسیحی آلمان خواهان بهبود مناسبات با روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب دموکرات مسیحی آلمان خواهان بهبود مناسبات با روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید