تور چین: سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد افراد 60 سال به بالایی که واکسن چینی کرونا دریافت نموده اند، دوز سوم را هم بزنند.

به گزارش افق بسطام، براساس گزارش خبرنگاران به نقل از euronews کمیته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارشی خاطرنشان کرد افراد 60 سال به بالایی که دو دوز واکسن های چینی سینوفارم و سینوواک را دریافت نموده اند، باید برای تقویت سیستم ایمنی در برابر ویروس کرونا، دوز سوم را هم تزریق نمایند.

تور چین: سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد افراد 60 سال به بالایی که واکسن چینی کرونا دریافت نموده اند، دوز سوم را هم بزنند.

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پژوهش های موسسه دنیای بهداشت تا زمان حاضر تزریق دوز تکمیلی را برای همه افراد توصیه نمی کند.

علاوه بر دریافت نمایندگان شصت سال به بالای واکسن های چینی، همه کسانی که بیماری دستگاه ایمنی دارند هم باید دوز سوم را تزریق نمایند. کمیته کارشناسان سازمان دنیای بهداشت می گویند این افراد، فارغ از اینکه دو د دوز اول چه واکسنی زده اند، باید برای بار سوم هم در برابر بیماری کوید-19 مایه کوبی شوند. تنها استثنا در این میان، دریافت نمایندگان واکسن تک دوزی جانسون اندجانسون هستند.

واکسن های چینی سینوفارم و سینوواک به ترتیب در 70 و 73 کشور دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. جوآشیم هومباخ، دبیر اجرایی کمیته مشورتی کارشناسان سازمان دنیای بهداشت می گوید: شواهد بسیاری وجود دارد که نشانگر کمبود مقاومت (دستگاه ایمنی) در میان دریافت نمایندگان سالخورده و بسیار سالخورده این دو واکسن است.

پس از واکسن های چینی، قرار است همین نهاد به زودی درباره کارآیی واکسن هندی بهارات بیوتک گزارش مشابهی منتشر کند.

سازمان دنیای بهداشت از جامعه دنیای خواسته است تا ترتیبی مقرر گردد که تا سرانجام سال 2021میلادی دست کم 40 درصد شهروندان هر کشوری کاملا واکسینه شده باشند و این رقم در میانه سال 2022 به 70 درصد برسد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1665

به "تور چین: سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد افراد 60 سال به بالایی که واکسن چینی کرونا دریافت نموده اند، دوز سوم را هم بزنند." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد افراد 60 سال به بالایی که واکسن چینی کرونا دریافت نموده اند، دوز سوم را هم بزنند."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید