کرونا در جهان، شیوع ویروس در ناو آمریکایی، عبور مبتلایان جهان از 600 هزار نفر

به گزارش افق بسطام، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف، ده ها سرباز آمریکایی در یکی از ناوهای هواپیمابر ارتش این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

کرونا در جهان، شیوع ویروس در ناو آمریکایی، عبور مبتلایان جهان از 600 هزار نفر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان، ده ها سرباز آمریکایی در ناو هواپیمابر راهبردی تئودور روزولت به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند.

به نوشته روزنامه گاردین، این ناو هواپیمابر که یکی از 11 ناو نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با چین و ایران است، احتمالاً به مدت چند روز در گوام پهلو می گیرد تا بیش از 5000 خدمه آن مورد تست ابتلا به ویروس کرونا قرار گیرند.

دیگر ناوهای نیروی دریایی آمریکایی نیز در معرض شیوع ویروس کرونا قرار دارند زیرا اصول فاصله گیری فردی در آن ها قابل اجرا نیست و بخش های مختلف آن ها از جمله سالن های غذاخوری در ساعات مختلف روز مملو از سربازان و مافوق های آن ها هستند.

گرچه نیروی دریایی آمریکا بخش قابل توجهی از ارتش این کشور را شامل نمی شود، حدود یک سوم مبتلایان به ویروس کرونا در میان نیروهای آمریکایی را در بر می گیرد.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا با عبور از مرز 100 هزار نفر، رتبه اول را در میان کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است که 1700 نفر از آنان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، روز شنبه تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا از مرز 600 هزار نفر گذشته و شمار قربانیان این بیماری نیز به بیش از 27 هزار نفر رسیده است.

همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند به 902 نفر رسیده است که از این تعداد، 20 نفر جان خود را از دست داده اند. علاوه بر این، در سریلانکا 106 نفر، در مالدیو 14 نفر، در نپال 4 نفر و در بوتان نیز 3 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

طبق آمار رسمی، در کشور بنگلادش 48 مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده که از این بین 5 نفر جان خود را از دست داده اند. در پاکستان نیز شمار مبتلایان به 1408 نفر رسیده است که 11 نفر از آن ها فوت کرده اند.

ژاپن نیز روز شنبه با گزارش بیش از 50 مورد ابتلای جدید، بالاترین میزان ابتلای روزانه به کووید-19 را تجربه کرد. این در حالی است که علی رغم درخواست مسئولان از مردم برای رعایت قرنطینه خانگی، بسیاری از شهروندان در مکان های تفریحی از جمله جشن شکوفه های گیلاس شرکت کرده اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن به بیش از 1400 نفر رسیده است و 47 نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دولت فیلیپین روز شنبه گفت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 1075 نفر و تعداد قربانیان این بیماری به 68 نفر رسیده است.

از سوی دیگر شمار مبتلایان به این ویروس در روسیه تا کنون به 1264 نفر رسیده است که از میان آن ها 4 نفر جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت کویت نیز روز شنبه گفت تعدا مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 235 نفر رسیده است که از این بین، 11 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 735

به "کرونا در جهان، شیوع ویروس در ناو آمریکایی، عبور مبتلایان جهان از 600 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در جهان، شیوع ویروس در ناو آمریکایی، عبور مبتلایان جهان از 600 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید