سامسونگ تیزری از نمایشگرهای رول شونده و کشویی خود منتشر کرد

به گزارش افق بسطام، سامسونگ به تازگی تیزری از نمایشگرهای رول شونده و کشویی خود منتشر کرد که نشان می دهد تصمیم شرکت کره ای برای طراحی محصولاتی با این نمایشگرها کاملا جدی است.

سامسونگ تیزری از نمایشگرهای رول شونده و کشویی خود منتشر کرد

مدت ها پیش شنیده بودیم که سامسونگ قرار است محصولاتی را تولید و عرضه کند که از نمایشگرهای رول شونده و اسلایدی بهره می برند. البته به طور دقیق معین نشد چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد و حتی شاهد یک نمونه اولیه هم نبودیم. اما امروز بالاخره شرکت کره ای تیزری از این نمایشگرها را منتشر کرد که نشان می دهد به شکل کاملا جدی قرار است روی آن ها کار شود.

قبل از سامسونگ، یک شرکت کره ای دیگر که احتمالا همه با آن آشنایی داریم یعنی LG محصولی را تحت عنوان LG Rollable معرفی کرد اما خروج این شرکت بزرگ از بازار گوشی های هوشمند سبب شد دیگر شاهد این محصول به صورت رسمی در بازار نباشیم. در واقع باید گفت نزدیک ترین فاصله ای که با چنین محصولی داشتیم همان نماینده LG بود که هیچگاه عرضه نشد. اما به نظر می رسد سامسونگ قرار است به زودی خلا وجود یک گوشی با نمایشگرهای رول شونده و اسلایدی را پر کند.

این فناوری های مجذوب کننده قطعا به آینده تعلق دارند و فعلا نباید انتظار داشته باشیم محصولات بی عیب و نقصی مجهز به آن ها راهی بازار شوند. حتی نماینده LG هم چون بررسی نشد، هیچ گاه نقاط ضعفی از خود به جای نگذاشت اما بدیهی است به خاطر اینکه طراحی چنین نمایشگرهایی و در نتیجه طراحی اجزای داخلی گوشی های مجهز به این نمایشگرها بسیار سخت است، مشکلاتی هم گریبان گیر کاربران شود. برای درک بهتر این موضوع فقط کافی است تجربه اول سامسونگ در تولید نمایشگر تاشو را به خاطر بیاورید.

این تیزر اما به نوعی یک معرفی و نگاه اولیه به فناوری است که قرار است در آینده ای نزدیک به وقوع بپیوندد و رسما در یک محصول استفاده شود. سامسونگ به احتمال بسیار فراوان این نمایشگرهای رول شونده و اسلایدی را به شرکت های دیگر هم خواهد فروخت اما به نظر می رسد خودش اولین شرکتی باشد که محصولی با چنین نمایشگرها را راهی بازار می کند. حال این اتفاق چه زمانی قرار است رخ دهد اصلا معین نیست و باید منتظر انتشار خبرهای بیشتری در این رابطه باشیم.

در ماه مه امسال سامسونگ نام تجاری محصولی از سری Z را تحت عنوان Z Rollable یا همان گوشی رول شونده از سری Z را ثبت کرد که نشان می دهد شرکت قصد دارد در آینده ای نزدیک از محصولی تحت عنوان گلکسی Z Rollable رونمایی کند. البته نام آن هنوز رسما اعلام نشده اما با در نظر گرفتن سیاست شرکت کره ای در نام گذاری محصولاتش، به نظر می رسد این همان نامی باشد که قرار است در آینده ای نزدیک اما نامعلوم به عنوان یک محصول راهی بازار شود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1771

به "سامسونگ تیزری از نمایشگرهای رول شونده و کشویی خود منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ تیزری از نمایشگرهای رول شونده و کشویی خود منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید