سخنرانی از وسط آب برای هشدار درباره تغییرات آب و هوایی

به گزارش افق بسطام، تصاویر سیمون کوفه که با کت و شلوار و کراوات در پشت تریبونی در دریا ایستاده و پاچه های شلوارش را بالا زده بود، به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

سخنرانی از وسط آب برای هشدار درباره تغییرات آب و هوایی

وزیر خارجه تووالو، کشوری جزیره ای واقع در اقیانوس آرام، سخنرانی خود برای کنفرانس آب و هوایی گلاسگو موسوم به کوپ26 را در حالی ایراد کرد که تا زانو در آب ایستاده بود.

به گزارش یورونیوز، او در این سخنرانی ضبط شده، سعی داشت نشان دهد که کشور جزیره ای و کم ارتفاعش، در خط مقدم تغییرات آب و هوایی واقع شده است.

تصاویر سیمون کوفه که با کت و شلوار و کراوات در پشت تریبونی در دریا ایستاده و پاچه های شلوارش را بالا زده بود، به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد تا توجه ها را به مبارزه این کشور جزیره ای کوچک علیه بالا آمدن سطح آب دریا جلب کند.

کوفه در این پیغام ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان در نشست گلاسگو گفت: این واقعیتی است که تووالو را به علت تأثیرات تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح آب دریاها تهدید می نماید.

بسیاری از کشورهایی که بزرگترین تولیدکننده آلاینده های زیست محیطی محسوب می شوند، وعده داده اند که مقدار مصرف کربن خود را کاهش دهند و بعضی می گویند که متعهد شده اند تا انتشار کربن را تا سال 2050 میلادی به صفر برسانند.

با این وجود رهبران کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام با اشاره به اینکه بقای کشورهای کم ارتفاع آنها در خطر است، خواهان اقدام فوری شده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1712

به "سخنرانی از وسط آب برای هشدار درباره تغییرات آب و هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنرانی از وسط آب برای هشدار درباره تغییرات آب و هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید