سرانه فضای نمازخانه مدارس خراسان شمالی پایین تر از کشوری است

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران، علی شورزاده شامگاه شنبه در شورای آموزش و پروزش خراسان شمالی، اظهار کرد: متوسط فضای نمازخانه مدارس در کشور نیم متر بوده در حالی که این رقم در خراسان شمالی 23 سانتی متر و در بجنورد 17 سانتی متر است.

سرانه فضای نمازخانه مدارس خراسان شمالی پایین تر از کشوری است

شورزاده اضافه نمود: یکی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شاقتصادی، اختصاص سه میلیارد تومان برای ساخت 60 نمازخانه در مدارس بود اما متاسفانه این اعتبار تا اکنون تخصیص نیافته است.

به گفته وی در حال حاضر از بین یک هزار و 958 مدرسه تنها در یک هزار و 300 مدرسه نماز جماعت اقامه می گردد البته وی براین نکته نیز تاکید نمود که این آمار مربوط به مدارسی است که توانستند وارد سیستم شده و ثبت اینترنتی نمایند درحالی که نماز در اغلب مدارس برپا می گردد و دسترسی به امکانات ثبت برای تمام آکادمی ها مهیا نیست.

وی با بیان اینکه برای تجهیز نمازخانه مدارس به 23 هزار مترمربع فرش احتیاج است، توضیح داد: تاکنون هفت هزار متر مربع فرش خریداری شده و درخواست می کنیم از محل اعتبارات استانی پنج هزارمترمربع فرش خریداری گردد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان شاقتصادی همچنین به مشکل سند 17هکتار از اراضی اردوگاه شهید چمران اشاره نمود و اضافه نمود: اردوگاه در زمینی به مساحت 50 هکتار ساخته شده اما بخشی از زمین ورودی آن در سند مشکل دارد و باید از مسکن و شهرسازی خریداری گردد.

شورزاده با تاکید بر اینکه اداره کل راه و شهرسازی تاکنون پاسخی به مکاتبات آموزش و پرورش نداده است، اضافه نمود: بیش از 20 سال از کلنگ زنی این اردوگاه می گذرد و کماکان واحد حقوقی آموزش و پرورش پیگیر مشکل سند آن است.

چرخ کانکس های عشایر به حرکت در نیامد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شاقتصادی نیز در ادامه این جلسه به تامین اقتصادی کانکس های مدارس عشایری در این استان اشاره نمود و گفت: برای حذف فضاهای آموزشی غیراستاندارد در مناطق عشایری و کوچ رو، درخواست تامین اقتصادی برای خریداری 26 کانکس شده تا سال آینده در اختیار قرار گیرد.

عصمت بدخشان اظهار کرد: سال گذشته با یاری خیران، مدرسه شبانه روزی برای 30 دختر دانش آموز عشایری احداث شد اما در حال حاضر این دانش آموزان با مشکل خوابگاه و سلف سرویس روبرو هستند که با تایید و تاکید استانداری، آستان قدس هزینه ساخت آن ها را فراهم خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 3

به "سرانه فضای نمازخانه مدارس خراسان شمالی پایین تر از کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه فضای نمازخانه مدارس خراسان شمالی پایین تر از کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید