سرنگونی بالگرد نیرو های خلیفه حفتر در شهر سرت لیبی

به گزارش افق بسطام، نیرو های دولت وفاق لیبی از سرنگونی بالگرد نیرو های وابسته به خلیفه حفتر در شهر سرت دادند.

سرنگونی بالگرد نیرو های خلیفه حفتر در شهر سرت لیبی

به گزارش به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد قنوتو، سخنگوی اتاق عملیات محور سرت- الجفره وابسته به دولت وفاق لیبی از سرنگون کردن یک فروند بالگرد نیرو های خلیفه حفتر در شرق مصراته و کشته شدن سرنشینان آن اطلاع داد.

قنوتو اضافه نمود: شهرک ابوقرین در غرب شهر سرت را از دست نیرو های خلیفه حفتر خارج کردیم.

بعضی منابع از کشته و زخمی شدن بیش از 100 تن از نظامیان خلیفه حفتر در شهر سرت خبر می دهند.

الجزیره همچنین گفت سازمان امدادرسانی و اورژانس دولت وفاق لیبی از کشته شدن یک کودک و زخمی شدن پدرش در حمله راکتی نیرو های حفتر به جنوب طرابلس اطلاع داد.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال 2011 لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد.

در آوریل سال گذشته میلادی، نیرو های خلیفه حفتر با این هدف که کنترل طربلس را از دست دولت وفاق ملی خارج نمایند به این شهر حمله کردند و درگیری ها در لیبی از آن موقع شروع و تا به امروز ادامه دارد.

کشور های مختلفی بنا به منافع خود در اوضاع این کشور آفریقای شمالی دخالت دارند، هرچند در ظاهر برای برقراری آتش بس کوشش می نمایند. در 19 ژانویه، برلین میزبان کنفرانس بین المللی درباره برقراری صلح در لیبی بود که کشور های روسیه، آمریکا، ترکیه، مصر، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و همچنین چندین کشور دیگر در آن حضور داشتند. دستاورد مهم این کنفرانس درخواست شرکت نمایندگان آن برای برقراری آتش بس و الزام کشور ها به دخالت نکردن در امور لیبی بود. اما این کوشش ها تا این لحظه بی نتیجه مانده است و درگیری ها و جنگ همچنان ادامه دارد.

ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می نماید و پیشتر نیز توافق همکاری با این دولت را امضا و به دنبال آن نیرو و تجهیزات نظامی به این کشور اعزام نموده است. نیرو های خلیفه حفتر که از حمایت روسیه، امارات، مصر و غرب برخوردارند مخالف همکاری ترکیه با دولت وفاق ملی هستند و نیرو های ترکیه را هدف قرار می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 781

به "سرنگونی بالگرد نیرو های خلیفه حفتر در شهر سرت لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنگونی بالگرد نیرو های خلیفه حفتر در شهر سرت لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید