سنین بالای 65 سال و گروه های آسیب پذیر؛ اولویت بعدی واکسیناسیون کرونا

به گزارش افق بسطام، معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اولویت واکسیناسیون کادر درمان علیه کووید 19 و آغاز واکسیناسیون با پرسنل فعال در بخش آی سی یو بیمارستان ها، گفت: بعد از پرسنل آی سی یو نیز سایر کادر درمان، افراد بالای 65 سال و سایر گروه های آسیب پذیر واکسینه می شوند.

سنین بالای 65 سال و گروه های آسیب پذیر؛ اولویت بعدی واکسیناسیون کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه مراسم آغاز واکسیناسیون کووید19 در کشور، گفت: در آستانه 22 بهمن افتخار داشتیم که شاهد آغاز مراسم واکسیناسیون سراسری باشیم، تا کنون بیش از یک میلیون بستری ناشی از این بیماری در سراسر کشور داشتیم. در عین حال میزان تخت های مراقبت های ویژه به 2.5 برابر قبل از بیماری کرونا افزایش یافت.

به طوری که در حال حاضر حدود 11 هزار تخت ویژه کرونا در بخش های بیمارستانی داریم و در عین حال تلاش کردیم هیچ بیماری از خدمات ای سی یو محروم نباشد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 34 هزار پرسنل در ای سی یو اعم از پزشک پرستار و نیروهای پشتیبانی و... فعال هستند، گفت: حدود 22 هزار نفر از این نیروها در مراکز دولتی فعالیت دارند و سیاست گذاری کردیم که این افراد در مرحله اول واکسن کرونا دریافت کنند.

جان بابایی اضافه کرد: امیدواریم همه پرسنل درمانی در مراحل بعدی واکسینه شوند، این مرحله در یکی از بزرگترین بیمارستان های کشور آغاز شد به دلیل اینکه بیشترین پذیرش بیمار کرونا را داشته است. سایر کادر درمان، افراد بالای 65 سال و سایر گروه های آسیب پذیر در مرحله بعد واکسینه می شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1307

به "سنین بالای 65 سال و گروه های آسیب پذیر؛ اولویت بعدی واکسیناسیون کرونا" امتیاز دهید

1 کاربر به "سنین بالای 65 سال و گروه های آسیب پذیر؛ اولویت بعدی واکسیناسیون کرونا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنین بالای 65 سال و گروه های آسیب پذیر؛ اولویت بعدی واکسیناسیون کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید