سوریه، آخرین خبرها از اوضاع ادلب، المیادین: دو جنگنده سوری سقوط کردند

به گزارش افق بسطام، منابع سوری از ادامه نبرد تمام عیار نیروهای ارتش و متحدان با تروریست های تکفیری که نظامیان متجاوز ترکیه هم آنها را همراهی می کنند، خبر دادند.

سوریه، آخرین خبرها از اوضاع ادلب، المیادین: دو جنگنده سوری سقوط کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد ارتش سوریه در چندین جبهه با گروه های تروریستی می جنگد.

خبرنگار المیادین در سوریه در ادامه گزارش خود افزود نیروهای ارتش طی عملیات نظامی خود بیش از 50 درصد از مساحت ادلب را از لوث تروریست های تکفیری پاکسازی کرده اند.

بر اساس گزارش المیادین، نظامیان ارتش ترکیه که در نبردها کشته شده اند، تروریست های وابسته به جبهه تروریستی النصره را همراه می کردند.

جنگنده های ارتش سوریه، تجمعات گروه های تروریستی را در حومه جنوبی ادلب بمباران کردند.

خبرنگار این شبکه افزود ارتش سوریه همچنان در تمام اماکن و مواضع اساسی به استثنای سراقب حضور دارد.نیروهای ارتش سوریه توانستند چندین روستا در حومه سراقب را آزاد کنند.

بر اساس این گزارش، پیشروی ارتش سوریه منجر به فروپاشی روحیه گروه های تروریستی شده است که شروع به اتهام زنی به یکدیگر کرده اند.

بازپس گیری شهر سراقب در حال حاضر اولویت اصلی ارتش سوریه است.

محمد کمال الجفا پژوهشگر سیاسی و نظامی به شبکه المیادین گفت ارتش سوریه سامانه های دفاع هوایی را در حومه ادلب مستقر کرده تا هواپیماهای متخاصم را سرنگون کند.

این تحلیلگر سوری افزود اقدام ترکیه در وارد کردن گسترده پهپادها به جنگ نبرد را به یک نبرد متکی بر فناوری تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد در جنگ کنونی، ما اظهارات و مواضع سرکردگان گروه های تروریستی را نمی شنویم، بلکه هر آنچه می شنویم، سخنان مقامات ترکیه ای است.

خبرنگار المیادین گزارش داد نیروهای ارتش سوریه مواضع و تجمعات گروه های تروریستی را در اطراف شهر سراقب بمباران می کند. ارتش سوریه عملیات خود در محور جبل الزاویه و محور سراقب را تشدید کرده است.

نیروهای ارتش سوریه بر بازپس گیری شهر سراقب به منظور تامین امنیت بزرگراه بین المللی پافشاری می کنند.

خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد نیروهای تروریستی ترکیه دو جنگنده سوری را در منطقه ادلب هدف قرار دادند، و خلبانان با چتر فرود آمدند.

خبرنگار شبکه المیادین هم با تایید این خبر گزارش داد هواپیمای سوری در غرب سراقب سقوط کرد، ولی خلبانانش به سلامت فرود آمدند.

خبرنگار این شبکه افزود پس از سقوط دو هواپیما، آمبولانس ها به محل سقوط اعزام شده و خلبانان را منتقل کردند.

خبر خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) درباره سقوط دو جنگنده سوری

یک منبع نظامی سوری گفت ساعت 13,25 امروز یکشنبه و در حالی که دو هواپیمای سوری در حال انجام ماموریت علیه گروه های تروریستی مسلح در منطقه ادلب بودند، جنگنده های ترکیه ای اقدام به رهگیری این دو هواپیما و سرنگونی آن بر فراز خاک سوریه کردند و خلبانان آن به سلامت با چتر فرود آمدند.

نیروهای ارتش سوریه امروز یک پهپاد ارتش ترکیه را در خلال عملیات خود علیه گروه های تروریستی مورد حمایت آنکارا در محور سراقب در حومه جنوب شرقی ادلب سرنگون کردند.

سانا گزارش داد گروه های تروریستی فعال در ادلب از حمایت مستقیم نظام ترکیه برخوردار هستند و با انواع سلاح ها و تجهیزات پشتیبانی می شوند به طوری که نظام ترکیه حامی اصلی گروه های تروریستی به شمار می رود و با پهپادهای پیشرفته و نیز اطلاعات شناسایی و راهنمایی،تجاوزات تروریست ها را پوشش می دهد.

انفجار بمب در دمشق

خبر دیگر از سوریه اینکه یک بمب در شهر جرما در حومه دمشق منفجر شد که هیچ تلفاتی به دنبال نداشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، یک منبع در وزارت کشور سوریه گفت یک بمب کار گذاشته شده از سوی تروریست ها در یک خودروی غیرنظامی در شهر جرمانا در حومه دمشق عصر امروز منفجر شد که تنها خسارت مادی به جا گذاشت و به هیچ کس آسیب نرساند.

بر اساس این گزارش، بیست و پنجم ماه گذشته میلادی در نتیجه انفجار دو بمب که تروریست ها در دو خودرو در نزدیکی استادیوم تشرین و ورودی تونل الامویین شهر دمشق کارگذاشته بودند، یک غیرنظامی جان باخت و دو نفر دیگر زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 671

به "سوریه، آخرین خبرها از اوضاع ادلب، المیادین: دو جنگنده سوری سقوط کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، آخرین خبرها از اوضاع ادلب، المیادین: دو جنگنده سوری سقوط کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید