صادرات باید دغدغه شده تا مسائل حل گردد

به گزارش افق بسطام، استاندار زنجان گفت: در حال حاضر همه واقف باشند که باید از حرف ها کم و اقدام عملی انجام گردد.

صادرات باید دغدغه شده تا مسائل حل گردد

به گزارش خبرنگاران، منطقه زنجان، فتح الله حقیقی ظهر امروز در دومین کارگروه توسعه صادرات استان، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس، اظهار کرد: در حال حاضر همه واقف باشند که باید از حرف ها کم و اقدام عملی انجام گردد و هر کس اقدام عملی انجام دهد، پیروز تر است. امروز باید صادرات مسئله و دغدغه گردد تا مسائل حل گردد.

این مسئول ادامه داد: وقتی در رابطه با صادرات و هیئت های تجاری صحبت می گردد، باید عایدی آن آسیب شناسی گردد و اعزام هیئت ها حتما باید نتیجه عملی داشته باشد. انتظار می رود سازمان صمت استان خروجی نمایشگاه های برگزار شده و سفر هیئت های اعزامی به خارج از کشور را برای حداقل سه سال گذشته، آسیب شناسی کند.

وی با اشاره به دیدار با هفت سفیر در استان زنجان، اضافه کرد: در دیدار با این سفرا پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک با این کشورها مورد استقبال نهاده شد، به همین خاطر سازمان صمت باید اقدامات انجام شده در این رابطه را مورد آنالیز قرار دهد، از آنجایی که 61 درصد تجارت استان با کشور ترکیه است باید موضوعاتی از قبیل ایجاد شهرک ترک در زنجان نیز آنالیز گردد.

حقیقی توضیح داد: در رابطه با تجارت باید جلسات متعددی تشکیل و مسائل و موارد با سرعت بیشتری حل گردد. همچنین باید سرعت اجرا و عملیاتی شدن کارها نسبت به پروژه و مسائل استان بیشتر گردد. علاوه بر آن باید نتایج سفرها و هیئت های اعزامی پیگیری گردد تا اهدافی که به دنبال آن هستیم، به بار بنشیند.

وی با بیان اینکه هر چه که در استان هزینه می گردد، بیت المال است، گفت: در ارتباط با ایجاد نمایشگاه ساخت داخل و رونق فراوری در استان باید توجه داشت که هدف از برگزاری نمایشگاه این است که منجر به قرارداد عملی شده و به نخبگان نیز در این زمینه فراخوان داده گردد تا احتیاجهای وارداتی استان در اختیار آنان قرارگیرد تا معین گردد که کدام یک از این افراد و یا شرکت ها توان انجام این کار را دارند.

استاندار زنجان با تاکید بر فرهنگ سازی برای استفاده از توان داخلی، یادآور شد: نیروهای مسلح کشور با وجود تحریم ها و محدودیت هایی که علیه آنان اعمال شده، در ساخت ادوات مورد احتیاج خود پیروز بودند و این بخش باید به عنوان الگو در کشور مورد توجه نهاده شده و در این زمینه فرهنگ سازی لازم نیز انجام گردد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، 90 درصد صادرات استان را شامل انواع شمش های فلزی دانست و عنوان نمود: با محدودیت هایی که از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به صادرات شمش های فلزی اعمال شده، صادرات استان کاهش یافته که باید در نیمه دوم افزایش یابد. همچنین باید توجه داشت فقط تامین احتیاج داخل سبب کاهش صادرات نیست، بلکه مسائلی نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و راه چاره عملی تجار و بازرگانان این حوزه نیز باید برای تصمیم گیری مدنظر باشد.

وی اعلام نمود: بهتر است در اعزام هیئت ها به خارج، اهدافی معین و جلسات این حوزه نیز بیشتر گردد تا مسائل مربوط به تجارت، زودتر و با کیفیت بیشتری حل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 276

به "صادرات باید دغدغه شده تا مسائل حل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات باید دغدغه شده تا مسائل حل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید