ضیا آذری: فدراسیون تنیس با مشکل نداشتن زمین اختصاصی روبرو است

به گزارش افق بسطام، دبیر فدراسیون تنیس در خصوص مسائل این مجموعه توضیحاتی را بیان نمود.

ضیا آذری: فدراسیون تنیس با مشکل نداشتن زمین اختصاصی روبرو است

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرنگاران، تیم ملی تنیس کشورمان با ترکیبی جوان از تنیسور ها توانست با هدایت اکبر طاهری در مسابقات گروه چهارم تنیس دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه که به میزبانی بحرین برگزار شد، به عنوان تیم نخست این مسابقات به گروه سوم دیویس کاپ صعود کند و سال آینده باید در گروه سوم به مصاف حریفانش برود.

2 سال است که ساختار مسابقات دیویس کاپ تغییر کرده است. گروه های اول و دوم این رقابت ها، جهانی محسوب می شوند؛ یعنی تیم هایی از قاره های دیگر نیز در این مسابقات شرکت می کنند. گروه سوم و چهارم قاره ای هستند. با این وجود رقابت در گروه سوم برای تیم ملی تنیس کشورمان سخت تر از گذشته است و باید تیم ملی با آمادگی بالاتری در این رقابت ها شرکت کند؛ اما تیم ملی برای برگزاری تمرینات خود با مشکل زمین تمرین روبرو است. نزدیک به 2 سال پیش شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی زمین های تنیس را به بخش خصوصی اجاره داد و باعث شد فدراسیون تنیس که بودجه کمی نیز دارد وارد چالشی شدید شود.

فرزین ضیا آذری، دبیر فدراسیون تنیس در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص صعود به گروه سوم دیویس کاپ گفت: تیم ملی تنیس با ترکیبی از تنیسور های جوان پیروز شد به گروه سوم دیویس کاپ صعود کند، اما برخی منتقدان معتقد بودند که تیم ملی کار راحتی را در این مسابقات داشته است. تیم ملی تنیس با جوان هایی مثل سینا مقیمی، علی یزدانی و سامیار الیاسی در این رقابت ها شرکت کرد و فقط حمیدرضا نداف در این جمع نسبتا یک تنیسور با تجربه محسوب می شد. ما توانستیم به عنوان تیم اول به این مسابقات صعود کنیم. تیم های کامبوج و عربستان که دارای تنیسور های خوبی بودند و تیم ملی تنیس خلاف صحبت های منتقدان کار آسانی برای صعود به گروه سوم نداشته است.

او در خصوص نداشتن زمین اختصاصی تنیس بیان نمود: رقابت های گروه سوم دیویس کاپ هشت ماه آینده برگزار می شوند و در جلسه ای که با عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس برگزار کردیم من به او قول دادم که تیم ملی به گروه دوم صعود خواهد کرد؛ اما مشکلاتی مثل نداشتن زمین تمرین تنیس داریم که واقعا یک معضل بزرگ برای ما شده است. جالب است که بخش خصوصی در این خصوص به ما کمک کرده است. شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی زمین های تنیس را اجاره داده و ما نمی توانیم از این زمین ها استفاده کنیم. تیم ملی با مشکل زمین تمرین روبرو است و من از وزارت ورزش و جوانان درخواست می کنم که به فدراسیون تنیس نیز مثل سایر فدراسیون ها زمینی در مجموعه ورزشی آزادی اختصاص دهد و در ساخت این زمین تنیس به ما کمک کند. فدراسیون نیز تجهیز آن را بر عهده خواهد گرفت و اگر این کار انجام شود به سرانه ورزشی کشور نیز کمک خواهد شد. فکر می کنم ساخت این زمین تمرین تنیس در حدود 800 میلیون تومان هزینه داشته باشد.

او ادامه داد: فدراسیون تنیس به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در حدود 5 میلیارد تومان بدهی داشته است و بخش زیادی از این بدهی را پرداخت کرده ایم. در حال حاضر نزدیک به 900 میلیون تومان به این شرکت بدهکار هستیم، اما مشکل دیگری هم که فدراسیون با آن دست و پنجه نرم می کند بدهی مالیاتی است که 6 میلیارد تومان برآورد می شود.

ضیا آذری در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی تنیس در کشورمان افزود: ما با برخی از حامیان مالی در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم حداقل سالی یک بار مسابقات فیوچرز را در کشورمان برگزار کنیم. به جای این که مثلا 4 تنیسور را با هزینه 7 تا 8 هزار دلاری به خارج از کشور اعزام کنیم با برگزاری این مسابقات در کشور حداقل 30 تنیسور کشورمان در این رقابت ها شرکت خواهند کرد که این مسئله به نفع تنیس خواهد بود. ما با بخش خصوصی نیز درباره برگزاری مسابقات بین المللی تنیس در جزیره کیش مذاکره داشته ایم، اما برگزاری این مسابقات فقط از عهده یک نهاد بر نمی آید و باید وزارت ورزش و جوانان نیز در این خصوص به ما کمک کند. آب و هوای جزیره کیش به نوعی است که فقط می شود این مسابقات را در فصل پاییز و زمستان برگزار کرد که زمان اوج ورود مسافران به این جزیره است و بیشتر هتل ها ظرفیت خالی ندارند، اما با کمک همه نهادهای مرتبط می شود این مسابقات را در جزیره کیش برگزار کرد.

بیشتر بخوانید

  • شرکت نکردن در مسابقات بین المللی، حلقه گمشده تیم ملی تنیس ایران
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1698

به "ضیا آذری: فدراسیون تنیس با مشکل نداشتن زمین اختصاصی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضیا آذری: فدراسیون تنیس با مشکل نداشتن زمین اختصاصی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید