طاها آکگل سنگین وزن تمام نشدنی کشتی دنیا؛ 8 طلای اروپا در 9 سال!

به گزارش افق بسطام، ستاره سنگین وزن کشتی دنیا پس از مدت ها دوری از میادین به علت انجام عمل جراحی کتف، بار دیگر پیروز شد با شکست رقبای مطرح خود به هشتمین مدال طلای اروپا بوسه بزند.

طاها آکگل سنگین وزن تمام نشدنی کشتی دنیا؛ 8 طلای اروپا در 9 سال!

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، طاها آکگل دارنده یک طلای المپیک و 2 طلا، 2 نقره و یک برنز دنیا در سنگین وزن کشتی آزاد، پس از انجام عمل جراحی کتف، بازگشت بسیار خوبی به میادین کشتی داشت و در آستانه المپیک پیروز شد به رکورد 8 مدال طلای اروپا در 9 سال برسد (سال 2015 قهرمانی اروپا در قالب بازیهای اروپایی برگزار گردید).

آکگل در مهمترین مبارزه خود در وزن 125 کیلوگرم این رقابت ها برابر رقیب سنتی اش، گنو پتریاشویلی دارنده 3 مدال طلای دنیا و یک برنز المپیک از گرجستان با نتیجه 6 بر یک به فزونی رسید و انتقام شکست در فینال رقابت های دنیای 2019 را گرفت. او در دیگر مبارزه مهم خود در فینال هم با نتیجه قاطع 9 بر 2 از سد سرگئی کوزیروف روس گذشت و به هشتمین مدال طلای اروپا رسید.

آکگل پس از کسب مدال طلا گفت: واقعاً خوشحالم که پس از مصدومیت و انجام عمل جراحی به مسابقات بازگشتم و توانستم چهار کشتی گیر برتر را برای رسیدن به مدال طلا شکست بدهم. این قهرمانی بسیار خوب بود و انگیزه زیادی به من داد. با مربیانم مشورت می کنم که پیش از المپیک در کدام رویداد حاضر شوم. فقط چند ماه به المپیک مانده و وقت زیادی نداریم.

آکگل با درخشش خود در لهستان حالا با انگیزه ای زیاد در پی رسیدن به دومین مدال طلای المپیک در سنگین وزن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1584

به "طاها آکگل سنگین وزن تمام نشدنی کشتی دنیا؛ 8 طلای اروپا در 9 سال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاها آکگل سنگین وزن تمام نشدنی کشتی دنیا؛ 8 طلای اروپا در 9 سال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید