عربستان روزانه تا یک میلیون بشکه از فراوری نفت خود می کاهد

به گزارش افق بسطام، وزیر انرژی عربستان از آمادکی این کشور برای کاهش داوطلبانه فراوری نفت تا روزانه یک میلیون بشکه اطلاع داد.

عربستان روزانه تا یک میلیون بشکه از فراوری نفت خود می کاهد

به گزارش شانا، عبدالعزیز بن سلمان روز سه شنبه (16 دی ماه) در کنفرانس خبری انتها سیزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی فراورینمایندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس که به وسیله ویدیوکنفرانس برگزار گردید به خبرنگاران گفت: ما به حمایت از بازارهای جهانی و صنعت نفت ادامه می دهیم، ما حافظ این صنعت هستیم.

وی اضافه کرد: عربستان در ماه های فوریه و مارس سال 2021 میلادی روزانه تا یک میلیون بشکه کاهش داوطلبانه فراوری نفت خواهد داشت.

وزیر انرژی عربستان ادامه داد: این اقدام عربستان برای حمایت از اقتصاد کشورمان و ائتلاف اوپک پلاس خواهد بود.

وی توضیح داد که کاهش داوطلبانه حسن نیت ولیعهد عربستان است.

وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس ضمن ارائه مجوز مجموع افزایش فراوری روزانه 150 هزار بشکه ای به روسیه و قزاقستان برای 2 ماه فوریه و مارس، بر سر رقم کاهش فراوری روزانه 7 میلیون و 125 هزار بشکه ای برای ماه فوریه و 7 میلیون و 50 هزار بشکه برای ماه مارس به اجماع رسیدند.

فراورینماینده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) امروز (سه شنبه، 16 دی ماه) در دومین روز از سیزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی فراورینمایندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس به وسیله ویدئوکنفرانس ضمن ارائه مجوز افزایش فراوری محدود برای روسیه و قزاقستان در ماه های فوریه و مارس 2021 بر سر رقم کاهش فراوری روزانه 7 میلیون و 125 هزار بشکه ای برای ماه فوریه و 7 میلیون و 50 هزار بشکه ای برای ماه مارس توافق نظر رسیدند.

بر اساس این توافق قرار شد روسیه و قزاقستان در فوریه و مارس روزانه 75 هزار بشکه به فراوری خود بیفزایند؛ به آن معنا که مجموع افزایش فراوری روزانه دو کشور در ماه های یادشده 150 هزار بشکه خواهد بود، دیگر کشورها هم افزایش فراوری را متوقف می نمایند.

سهم روسیه از این مقدار افزایش در دو ماه فوریه و مارس سال جاری روزانه 65 هزار بشکه و قزاقستان 10 هزار بشکه خواهد بود.

اعضای اوپک پلاس همچنین در این نشست تصمیم گرفتند نشست فوریه در سومین روز این ماه و در سطح کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک پلاس و نشست آینده وزارتی اوپک پلاس در ماه مارس برای آنالیز تازه ترین تحولات برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1248

به "عربستان روزانه تا یک میلیون بشکه از فراوری نفت خود می کاهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان روزانه تا یک میلیون بشکه از فراوری نفت خود می کاهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید