کرملین: پوتین قصد تماس با بایدن و ترامپ را ندارد

به گزارش افق بسطام، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین فعلای قصدی برای تماس با جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا یا دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی که امروز دوره ریاستش به انتها می رسد، ندارد.

کرملین: پوتین قصد تماس با بایدن و ترامپ را ندارد

به نقل از ریانووستی، پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: در برنامه کار ولادیمیر پوتین در زمان حاضر تماس با بایدن یا ترامپ درنظر گرفته نشده است.

وی اعلام نمود که چنین تماس هایی ممکن است برقرار گردد اما در زمان حاضر در برنامه کار پوتین گنجانده نشده است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به این سوال که آیا تماسی (ملاقات یا مکالمه تلفنی) با تیم جدید بایدن برقرار شده است، پاسخ منفی داد.

بایدن قرار است ظهر چهارشنبه به وقت محلی بعنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کند.

رسانه های روسی هفته گذشته اعلام کردند که از این کشور برای مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا دعوت به عمل آمده است.

سفارت روسیه در آمریکا به رسانه های روسی گفت که ایالات متحده برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب جو بایدن در واشنگتن برگزار گردد برای روسیه دعوت نامه ای ارسال نموده است.

براساس این گزارش منابع خبری روسیه اعلام کردند که انتظار می رود آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت کند.

پوتین روز 25 آذر ماه و بعد از اعلام رسمی پیروزی نامزد حزب دموکرات از سوی مجمع گزینشگران آمریکا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز (سه شنبه) به جو بایدن به خاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفت.

رئیس جمهوری روسیه، پیش از آن اعلام نموده بود که منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات آمریکا خواهد ماند.

پوتین اوایل آذر گفته بود که کشورش در تبریک گفتن به نامزد برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عجله نمی نماید و تبریک گفتن به شخص برنده پس از حل و فصل همه مسائل حقوقی در انتخابات ممکن خواهد بود.

در حالی که تعدادی از سران دنیا پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته اند، مقامات روسی پیش از این گفته بودند که منتظر نتایج رسمی نهایی انتخابات می مانند.

ولادیمیر پوتین اوایل آذر همچنین طی مصاحبه ای گفته بود که در نظام انتخاباتی آمریکا مشکلاتی وجود دارد اما تغییر این نظام کهنه فقط کار خود آمریکایی ها است.

وی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سراسری روسیه گفت: کاملا بدیهی است و این برای همه دنیا آشکار است و آمریکایی ها نیز به این نتیجه رسیده اند که در نظام انتخاباتی آمریکا مسائل وجود دارد و باید تغییراتی در آن صورت گیرد.

رئیس جمهوری روسیه پیشتر در خصوص روابط روسیه و آمریکا اعلام نموده بود که روابط مسکو و واشنگتن آنقدر بد شده است که بدتر از این ممکن نیست.

تاسف روسیه از تحریم های جدید آمریکا علیه طرح خط لوله گاز جریان شمالی 2

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران در خصوص اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه طرح خط لوله گاز جریان شمالی 2 نیز گفت: مسکو از اینکه تحریم های غیرقانونی آمریکا افزایش می یابد و طرح خط لوله جریان شمالی 2 با فشار شدید واشنگتن روبرو می گردد، متاسف است.

وی اضافه کرد: روسیه به دقت شرایط را پیگیری می نماید تا اینکه مراحل پایانی احداث خط لوله گاز جریان شمالی 2 به انجام برسد.

خط لوله گاز جریان شمالی 2 یا نورد استریم 2 با ظپرفیت انتقال 50 میلیارد مترمکعب گاز در سال دومین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپاست که با مخالفت شدید آمریکا روبرو است. واشنگتن در حالی که مدعی است اروپا با اجرای این طرح بیش از پیش به روسیه وابسته می گردد، در نظر دارد گاز خود را به اروپایی ها بفروشد.

شرکت دولتی روسیه گازپروم در پشت پروژه خط لوله واقع شده است که نیمی از کل هزینه های برنامه ریزی شده 9.5 میلیارد یورویی آن را تأمین می نماید. نیمی دیگر نیز توسط پنج شرکت انرژی اروپا از جمله وینترشال دئا، OMV، یونیپر، رویال داچ شل و انجی تأمین می گردد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1272

به "کرملین: پوتین قصد تماس با بایدن و ترامپ را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: پوتین قصد تماس با بایدن و ترامپ را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید