ونزوئلا 2 دیپلمات از جمله کاردار آمریکا را اخراج کرد

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در پاسخ به اعمال دور جدیدی از تحریم های واشنگتن علیه کاراکاس، 2 تن از دیپلمات های بلندپایه آمریکا را به اتهام دسیسه چینی وتوطئه اخراج کرد.

ونزوئلا 2 دیپلمات از جمله کاردار آمریکا را اخراج کرد

لازم به ذکر است آمریکا روز دوشنبه در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا که به نفع مادورو تمام شد، توان خرید و فروش اوراق و دارایی های دولتی از جمله آنهایی را که در اختیار بانک مرکزی و شرکت نفت ملی ونزوئلا هستند را محدود کرد.

دستورالعمل دولت واشنگتن خرید و فروش هرگونه اوراق قرضه دولت کاراکاس را برای شهروندان یا شرکت های آمریکایی ممنوع اعلام نموده است. همچنین حضور آنها در هرگونه مبادله مالی مرتبط با فروش یا انتقال دارایی های دولت ونزوئلا غیرقانونی شده است. به این ترتیب، توانایی ونزوئلا در نقد کردن دارایی ها و بدهی هایش در آمریکا محدود میشود.

این درحالی است که اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین نیز در همراهی با آمریکا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را زیر سوال برده اند.

درهمین راستا، 14 کشور از جمله آرژانتین، برزیل و کانادا روز دوشنبه در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات ونزوئلا سفرای خود را از کاراکاس فراخواندند.

مادورو نیز در پاسخ به رفتار خصمانه آمریکا و متحدینش، تاد رابینسون کاردار سفارت آمریکا را به توطئه چینی نظامی متهم و به وی و برایان نارانجو دیگر دیپلمات بلندپایه آمریکایی 48 ساعت برای خروج از ونزوئلا مهلت داد.

لازم به ذکر است مادورو به جزئیات اتهامات دیپلمات های آمریکایی شامل مداخله در امور نظامی، سیاسی و مالی ونزوئلا نپرداخت اما گفت به زودی مدارک خود در این خصوص را ارائه خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 381

به "ونزوئلا 2 دیپلمات از جمله کاردار آمریکا را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا 2 دیپلمات از جمله کاردار آمریکا را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید