فرمانده ارتش آمریکا: هیچ نقشی در نزاع انتخاباتی نخواهیم داشت

به گزارش افق بسطام، مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که نیروهای مسلح در فرایند انتخابات ماه نوامبر یا حل نزاع انتخاباتی این کشور، ایفای نقشی نخواهد داشت.

فرمانده ارتش آمریکا: هیچ نقشی در نزاع انتخاباتی نخواهیم داشت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

رویترز آدینه نوشت که ژنرال میلی در پاسخی کتبی به الیسا اسلوتکین و میکی شریل دو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا آورده است: بر اساس قانون، در صورت بروز نزاع بر سر بعضی ابعاد انتخابات، دادگاه ها یا کنگره آمریکا مسؤول حل هر گونه نزاعی هستند، نه ارتش این کشور.

وی اضافه نمود: من در این فرایند، نقشی برای نیروهای مسلح نمی بینم.

پیش تر، پنتاگون نیز اعلام نموده بود که قانون اساسی آمریکا هیچ نقشی برای ارتش این کشور به عنوان داور سیاسی یا نزاع انتخاباتی در نظر نگرفته است.

بعضی مقام های ارشد سابق در پنتاگون ابراز نگرانی نموده اند که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا میخواهد ارتش را سیاست زده کند.

نگرانی ها از آنجا ناشی می گردد که ترامپ تهدید نموده بود برای سرکوب معترضانی که علیه قتل جورج فلوید شهفرایند سیاهپوست توسط پلیس این کشور تظاهرات نموده اند، ارتش را به شهرها اعزام می نماید.

ترامپ گفته که ممکن است در انتخابات تقلب صورت بگیرد و از پاسخ به این پرسش که آیا نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت، خودداری نموده است.

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئن گفت که نگران است، ترامپ انتخابات نوامبر را بدزدد اما یقین دارد که در صورت شکست ترامپ در انتخابات، ارتش وی را برای خروج از کاخ سفید اسکورت خواهد نمود. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1022

به "فرمانده ارتش آمریکا: هیچ نقشی در نزاع انتخاباتی نخواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده ارتش آمریکا: هیچ نقشی در نزاع انتخاباتی نخواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید