فعالیت 380 مرکز مشاوره در انجمن اولیا و مربیان

به گزارش افق بسطام، تهران (پانا) - کارشناس برنامه ریزی آموزش خانواده با اشاره به فعالیت 380 مرکز هدایت و مشاوره خانواده در انجمن اولیا و مربیان عنوان نمود 1200 نفر مشاور مجرب در این مراکز، با مبلغ بسیار ناچیزی مشاوره می دهند.

فعالیت 380 مرکز مشاوره در انجمن اولیا و مربیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، محمد سلیمی کارشناس برنامه ریزی آموزش خانواده انجمن اولیا و مربیان در وزارت آموزش و پرورش در برنامه گفت وگوی علمی اظهارکرد: قبل از تدوین سند تحول بنیادین، هیچ بحثی درمورد خانواده در آموزش و پرورش وجود نداشت.

وی با اشاره به نگاه مثبت سند تحول بنیادین به نهاد خانواده گفت: با اینکه صندلی اولیا در این سند به عنوان یک واحد مدیریت نماینده، نظارت گر و در عین حال مطالبه نماینده قید شده اما معتقدیم که حضور و ورود اولیا به مدارس باید بیشتر گردد.

سلیمی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ایجاد کانون تربیت محله به مدارس در سال گذشته گفت: 92 مجوز هم برای ایجاد مراکز محلی یادگیری پیش از دبستان داده شده و امیدواریم که تعداد این مراکز در امسال به 140 مرکز برسد.

کارشناس برنامه ریزی آموزشِ خانواده انجمن اولیا و مربیان تأکید کرد: انجمن اولیا و مربیان باید به یک تشکل غیردولتی تبدیل گردد اما متاسفانه بعد از چهار سال هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

وی در رابطه با تفاوت نگرش اولیا با مدارس گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند همه مسائل را به اولیا آموزش دهد لذا صدا و سیما، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و دیگر نهادها نیز باید در این زمینه همکاری و بسترسازی نمایند.

سلیمی با اشاره به فعالیت 9 هزار مدرس آموزش خانواده از اساتید دانشگاه و فرهنگیان گفت: ما حدود 87 هزار دوره آموزش خانواده را با مشارکت 10 میلیون نفر از اولیا برگزار کردیم که 80 درصد افراد شرکت نماینده فقط از مادران بودند.

این کارشناس برنامه ریزی آموزشِ خانواده انجمن اولیا و مربیان اظهار داشت: ما در انجمن اولیا و مربیان، 380 مرکز هدایت و مشاوره خانواده داریم که حدود 1200 نفر مشاور مجرب با مبلغ بسیار ناچیزی مشاوره می دهند و تا به امروز هم 100 هزار مراجعه نماینده را پذیرش نموده اند.

سلیمی یادآور شد: خانواده هایی که مشکل دارند می توانند به سایت انجمن اولیا و مربیان مراجعه و آدرس این مراکز مشاوره ای را دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1086

به "فعالیت 380 مرکز مشاوره در انجمن اولیا و مربیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 380 مرکز مشاوره در انجمن اولیا و مربیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید