لنز هوشمند با قابلیت درمان اختلالات چشمی ساخته شد

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، گروهی از متخصصان نانوالکترونیک و فناوری های دیجیتالی گروه تحقیقاتی Imec در دانشگاه گنت هلند و همکاران شان در مادرید فناوری هوشمندی ساخته اند که در حقیقت یک عنبیه مصنوعی داخل یک لنز تماسی هوشمند است.

لنز هوشمند با قابلیت درمان اختلالات چشمی ساخته شد

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

این لنز چشمی هوشمند دارای دیافراگم قابل تنظیم، آنتن داخلی RF و نمایشگر ال سی دی کم مصرف است که قادر است تمام روز کار کند. چنین ابداعی می تواند با بهبود وضوح بصری، کاهش انحرافات نوری و از همه مهم تر بالا یا پایین آوردن سطح نور ورود به چشم، طیفی از اختلالات چشم انسان را رفع کند.

آندرس واسکز کوینترو استادیار مرکز فناوری میکروسیستم ها در دانشگاه گنت می گوید: این سلول LC به طور اتوماتیک و از طریق مدار مجمتع با کاربرد خاص(ASIC) که در Imec طراحی شده، کنترل می گردد. ASIC مذکور شامل ردیاب های نور (برای سنجش مقدار نور موجود در محیط)، ردیاب های چشمک زن و درایورهای خاص LC است تا به طور اتوماتیک و بدون دخالت کاربر لنز را کنترل کند.

به گفته کوینترو لنزهای تماسی هوشمند با کاهش مقدار نور ورودی به چشم می توانند بعضی از اختلالات چشمی از آنیریدیا، کولوبوما و سندروم خشکی چشم گرفته تا مسائل عصبی مانند میگرن و جراحات مغزی را درمان نمایند. این لنزها می توانند به طور اتوماتیک با محیط سازگار شوند.

او در این باره می افزاید: در حال حاضر نمونه های فعال و غیر فعال این لنز تحت آزمایش است تا ایمنی و کارآمدی آن تایید گردد. تا به امروز نیز شبیه سازی های دستگاه با اطلاعات واقعی بیماران نشان دهنده کارآمدی دستگاه بوده است. مرحله بعدی تحقیقات شامل تاییدیه کامل دستگاه با حضور بیماران قبل از عرضه تجاری آن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1033

به "لنز هوشمند با قابلیت درمان اختلالات چشمی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنز هوشمند با قابلیت درمان اختلالات چشمی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید