مرکز 3 استان تا سال 1400 به شبکه ریلی وصل می شوند

به گزارش افق بسطام، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: اتصال مراکز استان های اردبیل، چهارمحال و بختیاری و کردستان به شبکه ریلی با اعتبارات بودجه ای امکان پذیر است.

مرکز 3 استان تا سال 1400 به شبکه ریلی وصل می شوند

عباس خطیبی، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور درباره شرایط بودجه بخش راه آهن در لایحه بودجه سال 1400 گفت: درست مثل سال 99 که با برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه اعتبارات محقق و برنامه ها عملیاتی شد، چشم انداز مناسبی از تحقق برنامه های ریلی در سال 1400 با اتکا به ردیف بودجه وجود دارد.

وی گفت: سال جاری برنامه ریزی کردیم تا در یک فرایند یک ساله تا دوساله بخش مهمی از طرح های ریلی با یک بودجه هدفمند و با رویکرد عملگرا محقق گردد، بودجه ای تعریف و ترسیم شد که توانست بخش اجرایی را یاری کند و برنامه ها را با زمان بندی معین جلو ببرد.

خطیبی ادامه داد: رقم بودجه سال آینده برای اتصال سه مرکز دیگر به شبکه ریلی، قابل اتکا و تکمیل نماینده برنامه های ریلی سال 99 است. ما اتصال اردبیل، چهارمحال و بختیاری و کردستان به شبکه ریلی را در نظر داریم که رقم اعتبارات در نظر گرفته شده برای تکمیل این سه طرح کافی است.

به گفته معاون ساخت و توسعه راه آهن، طرح هایی از جمله تکمیل کریدورهای ترانزیتی و تکمیل شبکه ریلی در راستاهای خارجی در دستور کار است، از جمله اتصال ریلی شلمچه- بصره و هم چنین تکمیل راستا ریلی میانه- بستان آباد- تبریز و تکمیل راه آهن چابهار که به صورت هدفمند در لایحه بودجه 1400 تعریف شده و عملیاتی به نظر می آید.

خطیبی توضیح داد: پس از اتصال راه آهن ایران و افغانستان به یکدیگر، برنامه اقتصادی برای اتصال راه آهن ایران به سایر همسایگان در بودجه سال آینده برنامه ریزی شده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها گفت: دو هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار بخش ریلی در بودجه سال آینده است، اما انتظار می رود مطابق سال گذشته تخصیص های بالاتری از محل سایر منابع دریافتی عاید شرکت ساخت و پروژه های عمرانی گردد.

کل بودجه شرکت ساخت در بخش راه و ریل در سال آینده هفت هزار و 800 میلیارد است.

بعد از گذشت 14 سال وقفه در اجرای پروژه راه آهن اردبیل، مسئولان رسیدن قطار در تابستان 1400 را به مردم استان نوید می دهند و با تسریع عملیات اجرایی و تزریق اعتبار لازم برای تحقق آن کوشش می نمایند.

راه آهن تهران - همدان - سنندج در حوزه استحفاظی استان کردستان سه ایستگاه مسافری در شهرهای قروه، دهگلان و سنندج و دو ایستگاه ترافیکی در آونگان، دوسر شهرستان قروه دارد.

راستا خط آهن راه آهن همدان - سنندج در سه قطعه در حال ساخت است که قطعه اول از بهار همدان تا دوسر قروه به طول 64 کیلومتر، قطعه دوم از دوسر قروه تا نزدیکی دهگلان به طول 56 کیلومتر و قطعه سوم از دهگلان تا ایستگاه پایانی سنندج به طول 30 کیلومتر احداث شده و بخش هایی از آن هنوز در دست اجراست.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1230

به "مرکز 3 استان تا سال 1400 به شبکه ریلی وصل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز 3 استان تا سال 1400 به شبکه ریلی وصل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید