تور ارزان روسیه: معامله عجیب ایران و روسیه ، تهاتر نفت با خوراک دام!

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران، پیش از تشدید تحریم ها 95 درصد کنجاله سویای مورد احتیاج صنعت دام و طیور از کشورهای برزیل و آرژانتین تامین می شد اما در سال 98 حجم واردات کنجاله و سویا 20 درصد کاهش یافته است.

تور ارزان روسیه: معامله عجیب ایران و روسیه ، تهاتر نفت با خوراک دام!

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

تحریم ها مدتی است مانع واردات نهاده دامی با کیفیت از این دو کشور شده و ایران به ناچار نهاده دامی را از کشورهای دیگر مانند اوکراین وارد می نماید.

اما مرغداران اخیرا اعلام نموده اند کیفیت نهاده هایشان کاهش پیدا نموده است. چراکه تحریم ها اجازه نقل و انتقال پول به وسیله شبکه بانکی را نمی دهد و تجار مجبورند این کالا را از کشورهایی مانند اوکراین بخرند.

از طرف دیگر، خشکسالی هم مزید بر علت شده و حجم تقاضا را برای خرید نهاده دام و طیور بالا برده است. اخیرا مقامات دولتی ایران به روسیه پیشنهاد داده اند به ازای صادرات نفت از این کشور نهاده دامی وارد نمایند.

تهاتر، قیمت نهاده دامی را بالا برد

رئیس شورای تامین نمایندگان دام کشور با اشاره به شرایط واردات نهاده شرح داد: با تشدید تحریم ها تهاتر نفت با کالاهایی همانند نهاده شکل گرفته است. البته این اقدام به دو علت انجام می گردد. اول کاهش ذخایر ارزی و دوم تحریم ها و مشکل جا به جایی پول باعث شده که بعضی کشورها نتوانند کالایی به کشور ما وارد نمایند.

منصور پوریان به خبرنگاران گفت: اکنون مشکل اصلی اقتصاد ما عدم همکاری بانک هاست. تحریم ها اجازه جا به جایی پول را به ما نمی دهد. همین مساله باعث شده که سال جاری در تامین نهاده با مشکل روبرو شویم.

فعالان مالی می گویند تحریم ها باعث افزایش هزینه های زندگی در ایران شده است و کارآفرینی را در این کشور سخت نموده است. به اسم مثال قیمت نهاده ها در یک سال اخیر چندین برابر شده است.

پوریان با اشاره به شرایط بازار بیان نمود: هر چند قیمت نهاده ها در بازار جهانی گران شده اما این تهاترها و جا به جایی های غیررسمی پول باعث شده هزینه واردات کالاها برای ما دو چندان گردد.

چندی پیش خبر رسید برای نخستین بار واردات یونجه از روسیه کلید خورده است و قرار شد تا سرانجام سال جاری 150 هزار تن یونجه از روسیه وارد گردد.

برای مطالعه بیشتر خبر افزایش تلفات دام با کمبود نهاده را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1627

به "تور ارزان روسیه: معامله عجیب ایران و روسیه ، تهاتر نفت با خوراک دام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: معامله عجیب ایران و روسیه ، تهاتر نفت با خوراک دام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید