معاینه بهداشتی خودروها در آر ژانتین

به گزارش افق بسطام، برگه معاینه فنی نشان سلامت خودرو است که سال گذشته با افزایش آلودگی هوا، دریافت آن برای همه خودروها الزامی شد. خودروها به مراکز معاینه فنی می فرایند و به همت مهندسان، معاینه و آنالیز و در نهایت اگر نقص فنی نداشته باشند، برگه سلامتشان صادر می گردد.

معاینه بهداشتی خودروها در آر ژانتین

خبرنگاران - زینب زینال زاده :با شیوع بیماری کرونا و بنا به دستور پلیس راهور، تا 15 اردیبهشت ماه، معاینه فنی خودروها تمدید شد اما مرکز بیهقی که عظیم ترین مرکز معاینه فنی خودرو تهران است، همچنان باز بود و با رعایت پروتکل ستاد مقابله با کرونا به مراجعان خدمات می داد. به گفته مهرزاد صدوقی، مدیر مرکز معاینه فنی خودرو بیهقی، با سرانجام زمان معافیت، مراجعه نمایندگان به این مرکز چند برابر شده است، اما همچنان پروتکل ها به دقت رعایت می شوند.

خودروها در صف ایستاده اند. راننده ها ماسک زده اند و دستکش به دست دارند. سالن معاینه هم فاصله گذاری شده است و مهندسان هم ماسک و دستکش مخصوص پوشیده اند. آنها با حفظ فاصله گذاری اجتماعی، خودروها را از مالکان تحویل می گیرند و مراحل تست را انجام می دهند.

مهدی کرامتی، یکی از مراجعه نمایندگان می گوید: من پیش از این هم به این مراکز آمده بودم. با شیوع بیماری کرونا، خدمت رسانی کارشناسان مرکز هم تغییر نموده است. در گذشته، پس از تحویل خودرو کنار دستگاه های تست می ایستادیم یا با کارشناسان درباره سلامت خودرو صحبت می کردیم. اما با ورود ویروس کرونا، تردد مالکان خودروها و افرادی عادی در داخل سالن ها محدود شده است و کارشناسان پس از تحویل خودرو، صفر تا صد کارها را انجام می دهند. او با ابراز رضایت از رعایت دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا می گوید: کارشناسان، بهداشت را رعایت می نمایند و پس از تحویل خودرو تأکید می نمایند تا خودرو را ضدعفونی کنیم.

کارشناسان مانند روزهای دیگر البته با رعایت اصول بهداشتی، خودروها را یکی پس از دیگری تست می نمایند و پس از انجام مراحل مختلف، روی برگه ها علامت می زنند. مهرزاد صدوقی، مدیر مرکز معاینه فنی خودرو بیهقی، با اشاره به حجم مراجعه نمایندگان می گوید: با شیوع بیماری کرونا، پلیس راهور دستور معافیت معاینه فنی خودرو را تا 15 اردیبهشت ماه داد، اما چون صحبت از تعطیلی مراکز به میان نیامد، مرکز باز بود و روزانه حدود 200 مراجعه نماینده داشتیم.

او به رعایت اصول بهداشتی هم اشاره و عنوان می نماید: از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، استفاده از دستکش و ماسک برای کارشناسان اجباری شده است. سالن ها هر روز و مستمر ضدعفونی می شوند و محل تردد مراجعه نمایندگان را برای رعایت فاصله اجتماعی علامت گذاری کردیم. همچنین مراجعه نمایندگان خودرو خود را ورودی سالن تحویل می دهند و انتهای سالن پشت خطوط قرمز می ایستند تا پس از سرانجام مراحل تست، خودروشان را تحویل بگیرند. صدوقی به مراجعه نمایندگان هم توصیه می نماید که هنگام مراجعه به مرکز از ماسک و دستکش استفاده نمایند و خودروشان را پیش و پس از معاینه ضدعفونی نمایند.

به گفته صدوقی با سرانجام یافتن مهلت معافیت، تعداد مراجعه نمایندگان به مرکز افزایش یافته است: این روزها با حجم زیادی از مراجعه نمایندگان روبرو هستیم و آمار مرکز به 750 خودرو در روز رسیده است.

مرکز هر روز از ساعت 7 و 30 دقیقه تا 17 باز است و خدمات ارائه می دهد. مدیر مرکز می گوید: در شرایط کنونی، بهتر است شهروندان به صورت اینترنتی نوبت بگیرند. چراکه با این کار می توانند در کمترین زمان کارهای تست را سپری و برگه معاینه فنی را دریافت نمایند.

مرکز، آدینه ها نیز باز است که البته به تعداد مراجعه نمایندگان بستگی دارد. صدوقی با بیان این مطلب می گوید: اگر تعداد مراجعه نمایندگان به مرکز زیاد باشد کارشناسان روزهای آدینه هم خدمات ارائه می دهند. بنابراین بهتر است شهروندان پیش از مراجعه به مرکز به سایت ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تهران به نشانی https://inspection. tehran.ir/ مراجعه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 834

به "معاینه بهداشتی خودروها در آر ژانتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاینه بهداشتی خودروها در آر ژانتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید