نحوه رفتار با بچه ها پس از کاهش همه گیری کرونا

به گزارش افق بسطام، موضوع نحوه رفتار با بچه ها پس از کاهش همه گیری بیماری کرونا و چگونگی کاهش اضطراب آن ها از جمله مواردی است که والدین این روزها با آن روبرو هستند.

نحوه رفتار با بچه ها پس از کاهش همه گیری کرونا

سید یاسر موسوی روانپزشک حوزه بچه ها و نوجوانان، در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا در دوره فعلی زندگی ما باعث شد تا آنچه همیشه در زندگی معمول بود بهم بخورد.

وی توضیح داد: انسانها موجودات اجتماعی هستند و خود و هیجانتشان را با ارتباطات اجتماعی خود تنظیم می نمایند و بچه ها جدای از این موضوع ارتباطات خود را با اتفاقاتی که در طول روزمره میوفتد تنظیم نموده و سعی مینمایند طوری باشند که کمترین اضطراب را تجربه نمایند.

این روانپزشک حوزه بچه ها و نوجوانان یادآور شد: همه گیری کرونا و اتفاقاتی چون تعطیلی مدارس، بیکاری و خانه نشینی والدین کودک و فوت اطرافیان به علت ابتلا به کرونا باعث برهم خوردن نظم زندگی آن ها شده است و آنها را دچار اضطراب و استرس فوت و از دست دادن عزیران خود نموده است.

موسوی گفت: بازگشایی مجدد مدارس مسئله اضطراب جدایی را دوباره در بین بچه ها ایجاد نموده و حتی دانش آموزانی که سابقه اضطراب از جدایی نداشته اند دچار این استرس و اضطراب شده اند و موقع رفتن به مدرسه دانش آموز را دچار دلشوره می نماید.

وی در ادامه افزود: بیقراری، عصبانیت بچه ها و چسبندگی به والدین پیش از رفتن به مدرسه به علت همان اضطرابی است که مدیریت کردن آن کار سختی است و به یکباره باز شدن مدارس خیلی فرصت تطابق را به کودک و والدین با مدرسه را نمی دهد.

این روانپزشک بچه ها و نوجوانان بعلاوه توضیح داد: جدای از اضطراب جدایی از والدین که کودک تجربه می نماید، موضوع اضطراب مدرسه رفتن و روبرو شدن پرسش و پاسخ حضوری که تا پیش از این مجازی و آنلاین بوده است نیز در کودک ایجاد شده و مواردی این چنینی اضطراب او را افزایش می دهد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

موسوی گفت: کودکی که اضطراب می گیرد شرایط بدی را تجربه می نماید و کلافه است و راهکار و راه فراری را برای رهایی از این اضطراب پیدا نمی نماید و بازتاب آن را با گریه کردن های طولانی و پی در پی، بیقراری، چسبندگی به پدر و مادر و رفتارهایی از این قبیل بروز می دهد.

وی افزود: بچه ها اگر بدانند که در محیط اطراف چه اتفاقی می افتد خیلی راحت تر با آن کنار می آیند و بهتر است به بچه ها به ویژه درباره بیماری کرونا و عوارضی که متوجه زندگی عادی مردم نموده است، اطلاع رسانی گردد و آنها را با شرایط جدیدی که ممکن است آن را تجربه نمایند، آشنا کنیم تا اضطراب و استرس کمتری را تجربه نمایند.

این روانپزشک بچه ها و نوجوانان یادآور شد: هر چه پدر، مادر، مدیر و معلم کودک بتوانند تسلط خود را در شرایط مختلف حفظ نمایند، می توانند در کاهش اضطراب کودک نقش بهتری را ایفا نموده و همراهی با کودک نیز در این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1868

به "نحوه رفتار با بچه ها پس از کاهش همه گیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه رفتار با بچه ها پس از کاهش همه گیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید