نشست سرنوشت ساز عون و حریری، آیا سعد کنار می کشد؟

به گزارش افق بسطام، منابع لبنانی اعلام کردند که نشست فردا میان رئیس جمهوری و نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان از دو حالت خارج نیست یا به تشکیل کابینه منجر خواهد شد یا شکست خواهد خورد و احتمالا حریری انصراف خواهد داد.

نشست سرنوشت ساز عون و حریری، آیا سعد کنار می کشد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع لبنانی درباره رایزنی های مربوط به تشکیل کابینه لبنان اعلام کردند: میشل عون رئیس جمهور و سعد الحریری نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه لبنان نمی توانند که دور باطل ادامه بدهند و نشست هجدهم آنها از دو احتمال خارج نیست؛ یا منجر به تشکیل کابینه با دادن امتیاز از سوی حریری خواهد شد یا کلا عملیات تشکیل کابینه روی هوا خواهد رفت و احتمالا به انصراف حریری از تشکیل کابینه منجر خواهد شد.

این منابع به القبس کویت اعلام کردند: ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان نقش آفرینی می نماید تا راه حل به منظور ممانعت از ورود لبنان به مرحله خطرناک ارائه گردد به ویژه که جنبلاط با عون ملاقات نموده است و پس از آن اعلام نموده است که آمار 18 وزیر یا 20 یا 24 وزیر مهم نیست و باید به آنچه از طرح فرانسه مانده است تکیه کرد زیرا مسائل کشور مافوق ارقام مطرح شده از سوی بعضی است.

از سوی دیگر بشاره پطرس الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان خطاب به کشورهای غربی و غربی گفت: حق ندارید که یاری به ملت لبنان را به سرنوشت تشکیل دولت آن گره بزنید.

وی گفت: در حالی که روز به روز بر شمار فقیران در لبنان اضافه کرده می گردد خواهان همبستگی انسانی از سوی کشورهای غربی و عربی دوست هستم تا از حیث انسانی و مادی به ملت لبنان یاری نمایند زیرا ملت لبنان قربانی طبقه سیاسی حاکم است.

الراعی گفت: خطاب به این کشورها می گوییم که ملت لبنان دشمن شما نیست بلکه دوست شماست. لبنان برای اعراب و دنیا کار زیادی انجام داده است و روا نیست که یاری ها به ملت لبنان را به سرنوشت تشکیل دولت یا ریاست یا خلع سلاح یا هر موضوع دیگری ربط دهید.

وی اضافه کرد: مسائل سیاسی دلیلی بر یاری نکردن بر لبنان نیست. دوستان لبنان از فروپاشی لبنان چه نفعی می برند؟

الراعی گفت: از کوشش ها برای تشکیل کابینه حمایت می کنیم و امیدواریم که نشست فردای میان عون و حریری مثمرثمر باشد و پس از مدتها انتظار کابینه تشکیل گردد و شامل تکنوکرات ها و مستقلین گردد و اوضاع اقتصادی و پولی و معیشی را حل نماید و اصلاحات لازم را به عمل آورده و اقتصاد لیبرالی را تقویت کند.

انفجار قوی در شهر انصاریه در نبطیه

خبرنگار النشره لبنان از انفجار قوی که در شهر انصاریه در نبطیه اتفاق افتاده است اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، بوی باروت در محل پیچیده است و ساکنان برای کسب خبر شتافتند و نیروهای امنیتی هم منطقه را به محاصره خود درآوردند. روایات متعددی درباره علت انفجار شده است که هنوز زوایای این انفجار معین نشده است.

طبق این گزارش؛ صدای انفجار در روستاها و شهرک های اطراف شهر انصاریه شنیده شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1359

به "نشست سرنوشت ساز عون و حریری، آیا سعد کنار می کشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سرنوشت ساز عون و حریری، آیا سعد کنار می کشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید