نگهداری هواپیما روی زمین هزینه زیادی دارد، لاستیک ها هر دو هفته یک بار باید بچرخند

به گزارش افق بسطام، هواپیماها ممکن است بزرگ باشند اما همانند بچه های کوچکی هستند که نیازمند مراقبت مداوم اند. کار وقتی پیچیده تر می شود که بچه های زیاد خانواده در خانه نباشند؛ مانند هواپیمایی کانتاس که اکنون 280 فروند از هواپیماهایش در ده فرودگاه جهان زمین گیرند. البته این شروع ماجرا است.

نگهداری هواپیما روی زمین هزینه زیادی دارد، لاستیک ها هر دو هفته یک بار باید بچرخند

پرندگان علاقه زیادی دارند تا در شکاف ها بدنه و موتورهای هواپیما لانه گزینی کنند. از این رو کارشناسان تعمیر و نگهداری در این روزها موظف اند تا تمام ورودی و خروجی موتورها و شکاف های بدنه را به خوبی بپوشانند. علاوه بر این، پوشش کامل سنسورهای خارجی نیز با دقت و وسواس انجام می شود تا از ورود حشرات به ویژه زنبورها و لانه گزینی آن ها جلوگیری شود.

مراقبت از لاستیک ها بخش مهمی از نگهداری هواپیماهای پارک شده است. بد نیست بدانید که یک ایرباس 380 دارای 22 لاستیک به ارزش 70 هزار دلار است.

لاستیک ها هر دو هفته یک بار باید چرخش کنند در غیر این صورت خراب می شوند و یا موتورها هرازگاهی باید در جا روشن شوند؛ بنابراین مراقبت از این سرمایه های زمین گیر نیز برای شرکت های هواپیمایی پرهزینه است.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 780

به "نگهداری هواپیما روی زمین هزینه زیادی دارد، لاستیک ها هر دو هفته یک بار باید بچرخند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهداری هواپیما روی زمین هزینه زیادی دارد، لاستیک ها هر دو هفته یک بار باید بچرخند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید