نیروگاه بوشهر تا خاتمه امروز وارد مدار می گردد

به گزارش افق بسطام، تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق گفت نیروگاه اتمی بوشهر پس از رفع شدن مسائل، از امروز شنبه 12 تیر 1400 وارد مدار می گردد.

نیروگاه بوشهر تا خاتمه امروز وارد مدار می گردد

به گزارش صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی اضافه نمود: تا خاتمه امروز نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار می گردد و با وارد مدار شدن این نیروگاه 1000 مگاوات برق به شبکه توزیع کشور تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: نیروگاه اتمی بوشهر هم همچون سایر نیروگاه های حرارتی بعد از مدتی فعالیت احتیاج به تعمیرات و برطرف کردن مسائل فنی دارد که این امر صورت گرفت و نیروگاه پس از برطرف شدن مسائل فنی از امروز به مدار فراوری وارد خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق گفت: این هفته پیش بینی های سازمان هواشناسی نشان از افزایش دمای هوا دارد و هر درجه افزایش دما حدود یک هزار و 200 مگاوات بیش از ظرفیت نیروگاه بوشهر به مصرف برق کشور اضافه می نماید.

رجبی مشهدی اضافه نمود: فاصله بین فراوری و مصرف برق این روزها زیاد شده به این معنا که توان فراوری برق در حال حاضر 54 هزار مگاوات و احتیاج مصرف برق به 65 هزار مگاوات رسیده که همین امر احتمال اعمال خاموشی های برنامه ریزی شده را جدی تر خواهد نمود.

وی ادامه داد: برهمین اساس شهروندان باید به جداولی که از سوی شرکت های توزیع سراسر کشور اعلام می شوند توجه داشته باشند تا در هنگام خاموشی آمادگی داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق گفت: اعمال روش های مدیریت مصرف و جدی دریافت آن ها علاوه بر آنکه به کاهش فاصله فراوری و مصرف برق خواهد انجامید احتیاج به اعمال خاموشی ها را هم از بین خواهد برد.

رجبی مشهدی مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف را تنظیم کولرهای گازی روی 25 و بالاتر، استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعت بین 12 تا 18 هر روز و استفاده از نور طبیعی روز برشمرد و اضافه نمود: رعایت این موارد مهم و ضروری احتیاج به اعمال خاموشی را از بین خواهد برد.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد اندازه مصرف برق روز گذشته کشور با کاهش روبرو شد به گونه ای که از حدود 64 هزار مگاوات روزهای قبل تر به 56 هزار و997 مگاوات در ساعت 13 و 41 دقیقه روز گذشته رسید.

اول تیرماه سال جاری، سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد متخصصان نیروگاهی این سازمان مجدانه و بی وقفه در کوشش هستند با برطرف ایراد فنی پیش آمده در نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه را به شبکه برق سراسری متصل نمایند.

روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر با تشریح این خبر بیان کرد به منظور برطرف ایراد فنی مشاهده شده در ژنراتور نیروگاه و پس از انجام هماهنگی لازم با شبکه برق سراسری کشور در روز آدینه، واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت 8 شب روز شنبه آغاز به کاهش قدرت کرد و در ساعات اولیه صبح یکشنبه موقتاً از مدار فراوری برق خارج شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1530

به "نیروگاه بوشهر تا خاتمه امروز وارد مدار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروگاه بوشهر تا خاتمه امروز وارد مدار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید