واریز سود سهام عدالت سال گذشته همراه با سود سال جاری تا انتها سال

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران - مدیر برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به این که سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال اقتصادی 99 تا خاتمه سال به حساب مشمولان واریز می گردد، گفت: سود پارسال سهام عدالت هم به همراه سود نو تا خاتمه سال واریز خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد فرهانیان گفت: برای دارندگان پرتفوی سهام عدالت به مبلغ اسمی 532 هزار تومان حدود 550 هزار تومان سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 سال جاری قبل از خاتمه سال واریز می گردد.

واریز سود سهام عدالت سال گذشته همراه با سود سال جاری تا انتها سال

در گزارش تسنیم آمده است: مدیر برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی اضافه نمود: برای کسانی که سهام عدالت به مبلغ اسمی یک میلیون تومانی دارند، تقریبا دو برابر این رقم واریز می گردد و هیچ تفاوتی در انتخاب روش مدیریت مستقیم یا مدیریت غیرمستقیم در سهام عدالت وجود ندارد.

وی افزود: بعضی از افراد که درصدی از سهام عدالت خود را به فروش رسانده اند، به همان نسبت سود آنها کاهش پیدا می نماید و سود سهام به دارندگان تازه سهام عدالت واریز می گردد.

فرهانیان ادامه داد: عده ای از افراد سال گذشته که سود سهام مربوط به عملکرد سال 98 در دو مرحله اسفند 99 و تیر ماه 1400 واریز شد، بعضی از افراد شماره شبا حساب آنها دارای مشکل بود، مثلاً حساب آنها راکد بوده یا حساب دو امضایی بوده و یا مسائل دیگری داشتند که سود آنها به شرکت سپرده گذاری برگشت خورد و اگر امسال این افراد شماره شبای حساب فعال بانکی خود را در سامانه سهام عدالت یا سامانه سجام اعلام نمایند، امسال هم همزمان با سود سهام سال 99 سودهای سال های قبل را هم دریافت خواهند کرد.

مدیر برنامه ریزی سمات در خصوص اینکه آیا امکان اصلاح شماره حساب وجود دارد گفت: بله امکان اصلاح شماره حساب تازه متعلق به فرد وجود دارد، بعلاوه سامانه 1569 شرکت سپرده گذاری مرکزی جوابگوی سهامداران عدالت است بنابراین کسانی که می خواهند، به اصلاح شماره حساب خود اقدام نمایند به وسیله سامانه سهام عدالت یا سامانه سجام اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه در خصوص اندازه سود سهام عدالت نمی توانیم فعلا عدد دقیقی اعلام کنیم گفت: بعضی از شرکت های سرمایه پذیر قسمتی از سود خود را صرف افزایش سرمایه شرکت می نمایند و به جای سود نقدی سهام جایزه و یا حق تقدم به سهامداران اختصاص می دهند یا سهامدار عدالت دارای یک دارایی تازه می گردد که در آینده می تواند از منافع آن استفاده کند، اما به هر حال هر اندازه از سودی که برای شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام گردد بعد از تجمیع بلافاصله به حساب ذی نفعان سهام عدالت واریز می گردد.

فرهانیان بعلاوه گفت: تمام کوشش این است که تا قبل از خاتمه امسال توزیع سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 شرکت های سرمایه پذیر به حساب ذی نفعان واریز گردد.

به گفته وی، سود سهام عدالت برای 49 میلیون سهامدار عدالت به وسیله شرکت سپرده گذاری مرکزی و بر اساس شماره حساب های اعلامی در سامانه های سازمان خصوصی سازی، سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام و سامانه سهام عدالت واریز می گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: مکاتباتی با شرکت های سرمایه پذیر صورت گرفته است که بر اساس مصوبات شورای عالی بورس و سازمان بورس شرکت ها باید هر چه سریع تر سود عملکرد خود را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نمایند تا قبل از خاتمه سال توزیع سود سهام عدالت برای ذی نفعان انجام گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1855

به "واریز سود سهام عدالت سال گذشته همراه با سود سال جاری تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز سود سهام عدالت سال گذشته همراه با سود سال جاری تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید