واکنش گورباچف به برقراری آتش بس در قره باغ

به گزارش افق بسطام، ایرنا نوشت: میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، از برقراری آتش بس درقره باغ استقبال کرد و باکو و ایروان را به ادامه مذاکرات فرا خواند.

واکنش گورباچف به برقراری آتش بس در قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

گورباچف شنبه شب به خبرگزاری تاس روسیه گفت: من از آتش بس حمایت می کنم. خوب است که این نخستین گام برداشته شد و روسیه یاری کرد. اما این بسیار مهم است که این به اینجا ختم نگردد.

وی توضیح داد : ضروری است راهکارهای این بحران بسیار پیچیده ، ارائه و به تدریج و گام به گام حل گردد.

در نتیجه رایزنی های اجرا شده در مسکو در 9 اکتبر به ابتکار طرف روسی ، باکو و ایروان برای آتش بس از ساعت 12:00 به وقت محلی در 10 اکتبر (19 مهر) با هدف اهداف بشردوستانه برای تبادل زندانیان و همچنین اجساد کشته شده ها توافق کردند. اندکی پس از ظهر امروز ، طرفین یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند.

شرایط منطقه قره باغ از ششم مهر (27 سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی کشورها خواهان سرانجام اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق مشخص سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1017

به "واکنش گورباچف به برقراری آتش بس در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش گورباچف به برقراری آتش بس در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید