وای فای 6 به کامپیوتر رزبری پای افزوده شد

به گزارش افق بسطام، قطعا کاربران کامپیوترهای کوچک و مقرون به صرفه قیمت رزبری پای (Raspberry Pi) راضی می گردد بشنوند که اتصالات برایشان فراهم شده است.

وای فای 6 به کامپیوتر رزبری پای افزوده شد

چند روز پیش، این شرکت از یک برد نو به نام Pico W رونمایی کرد که یک نسخه نو از برد اصلی Pico به قیمت 6 دلار است ولی از وای فای 6 پشتیبانی می نماید.

شما اگر بخواهید مقرون به صرفه ترین آداپتور وای فای 6 جهان را هم بخرید؛ باید نزدیک به 50 دلار بپردازید ولی اینک با 6 دلار می توانید کامپیوتر یا پروژه مبتنی بر رزبری پای خود را به روتر وای فای 6 وصل کنید.

بنیاد رزبری پای توانسته تراشه قدیمی Infineon CYW43439 که از پشتیبانی می نماید را به برد Pico W اضافه نموده ولی به طوری که از وای فای 6 و باند رادیویی 5 گیگاهرتز نیز پشتیبانی کند. این چیپ ست امکان دسترسی به ارتباطات بلوتوث را نیز فراهم می نماید ولی هنوز روی این برد فعال نشده است و در آینده ای نزدیک، وای فای 6 و بلوتوث همزمان در برد Pico W وجود خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

برد نو دیگری به نام Pico H نیز معرفی شده است که فقط 5 دلار قیمت داشته ولی هدر و یک کانکتور اشکال زدایی 3 پین به نسخه اصلی Pico اضافه می نماید. برد Pico WH تمام این ویژگی ها را با هم خواهد داشت و قیمت آن به 7 دلار می رسد.

بنیاد Raspberry Pi می گوید تا کنون بیش از 2 میلیون برد Pico فروخته است. این برد از میکروکنترلر RP2040 سود می برد و به وسیله محصولات و اپلیکیشن های شخص ثالث به طور کامل مورد پشتیبانی واقع می گردد.

بیشتر بخوانید:

میکروکنترلر RP2040 شامل یک جفت هسته پردازشی +Arm Cortex-M0 با فرکانس 144 مگاهرتز و 264 کیلوبایت حافظه است که در اوایل سال 2021 عرضه شد. این برد کم مصرف و کم انرژی برای دستگاه های اینترنت اشیاء (loT) تک منظوره مانند حسگرها، موتورها و سایر لوازم جانبی ساخته شده است.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1920

به "وای فای 6 به کامپیوتر رزبری پای افزوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وای فای 6 به کامپیوتر رزبری پای افزوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید