وقتی همسرتان به ماه آخر بارداری می رسد

به گزارش افق بسطام، ماه های آخر بارداری روزها و هفته های نفس گیری برای شما و همسرتان خواهد بود و اگر برنامه ای نداشته باشید و ندانید چه باید بکنید، دچار استرس می شوید. به اسم یک پدر حتما دوست دارید بدانید وظیفه شما در این هفته های پایانی چیست.

وقتی همسرتان به ماه آخر بارداری می رسد

وقتی همسرتان به ماه آخر بارداری می رسد

نویسنده:الهه رضائیان

ماه های آخر بارداری روزها و هفته های نفس گیری برای شما و همسرتان خواهد بود و اگر برنامه ای نداشته باشید و ندانید چه باید بکنید، دچار استرس می شوید. به اسم یک پدر حتما دوست دارید بدانید وظیفه شما در این هفته های خاتمهی چیست.

اول از همه بهتر است بدانید باید به فکر تغییر برنامه کاری خود باشید تا بتوانید در طول مرحله آخر بارداری و پس از تولد نوزادتان، وقت بیشتری را در منزل بگذرانید. اگر کارتان طوری است که زیاد سفر می کنید، ممکن است لازم باشد برنامه خود را به گونه ای تغییر دهید که در خاتمه بارداری در منزل باشید. با اینکه زمان زایمان معین است ولی هیچ کس نمی داند امکان دارد چه اتفاقی در این هفته ها بیفتد و شاید موضوعاتی غیرمنتظره این زمان معین را تغییر دهد. باید به همسرتان اطمینان بدهید به راحتی می تواند به شما دسترسی پیدا کند و موقع زایمان و بیمارستان رفتن، شما کنار او خواهید بود. در خصوص تهیه لوازم مورد احتیاج نوزاد مانند تخت خواب، جایگاه مخصوص اتومبیل و لباس های نوزاد با همسرتان مشورت کنید و اگر می توانید هنگام خرید آنها در کنارش باشید تا هر دو از این لحظات ناب و تماشای ویترین مغازه های لباس نوزاد لذت ببرید. بهتر است سری به بیمارستان مورد نظر که قرار است زایمان در آنجا صورت گیرد، بزنید و در خصوص شیوه ثبت نام و یا نکات لازم برای مراجعه تان پرس وجو کنید. این کار دو حسن دارد: اول اینکه با مسافت و راستا بیمارستان و میانبرهای احتمالی که مواقع پرترافیک به کارتان می آید، آشنا می شوید و دوم اگر قرار است برگه های بیمه یا مدارک خاصی را آماده کنید از حالا آگاه شده و بدون اضطراب و استرس روزهای آخر یا هنگام بستری اورژانسی، آنها را آماده نموده و در پاکت مخصوصی نگهداری می کنید.

کار دیگر شما ایمن نمودن خانه است. وقتی نوزادتان به جهان بیاید، وقت زیادی نخواهید داشت و آن قدر گرفتار می شوید که فرصتی برای ایمن کردن خانه ندارید. از حالا در خصوص مبلمان، پوشش پنجره ها و نصب توری برای عدم ورود حشرات به خصوص پشه که با گرم شدن هوا زیادتر می گردد، فکر کنید و به برطرف مسائل احتمالی بپردازید. راستی یک کار مهم دیگر هم دارید که فراموش نکنید. دوربین تان را چک کنید. اگر احتیاج به آنالیز یا تعمیر دارد زودتر دست به کار شوید. دوربین، فیلم، شماره تلفن های ضروری و مدارک بیمارستان را در یک جای خاص قرار دهید که در هر صورت، حتی اگر یک زایمان اورژانسی رخ داد، آنها را با کمال آرامش پیدا کنید. برخی از پدرها دوست دارند نقش فعالی در زایمان همسرشان داشته باشند. اگر شما هم از این پدران هستید در یکی از جلسات مراقبت بارداری در خصوص نقش خودتان در فرآیند زایمان از پزشک سوال کنید. در ضمن در خصوص مسائل و علایم خاصی که مخصوص دوران بارداری است مانند فشارخون بالای ناشی از بارداری و یا علایم مسمومیت بارداری اطلاعات کسب کنید و بپرسید چه کمکی از دست شما برمی آید. البته ما هفته آینده در خصوص علایم این فشارخون بالا که تنها در دوران بارداری رخ می دهد، به شما اطلاعاتی خواهیم داد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1626

به "وقتی همسرتان به ماه آخر بارداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی همسرتان به ماه آخر بارداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید