پاشینیان از مجلس ملی ارمنستان رأی اعتماد به دست نیاورد

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از پان آرمانیا، نیکول پاشینیان کفیل نخست وزیری ارمنستان امروز دوشنبه و در جریان رأی گیری مجلس این کشور از مجلس ملی رأی اعتماد بدست نیاورد.

پاشینیان از مجلس ملی ارمنستان رأی اعتماد به دست نیاورد

بر اساس اعلام این رسانه، امروز موضوع انتخاب نیکول پاشینیان به عنوان نخست وزیر در نشست مجلس ملی ارمنستان آنالیز شد و وی با کسب 1 رأی موافق، 3 مخالف و 75 رأی ممتنع، آرای کافی برای تصدی مقام نخست وزیری را کسب نکرد.

لازم به ذکر است که این اقدام به منظور انجام انتخابات مجلسی زودهنگام در ارمنستان برگزار می شود.

بر اساس قانون اساسی ارمنستان، نیکول پاشینیان که چندی قبل از سمت خود به عنوان نخست وزیر کناره گیری کرد و اکنون کفیل نخست وزیر است، می بایست 2 بار به عنوان نامزد احراز پست نخست وزیری به مجلس معرفی شود و 2 بار هم نباید رأی بیاورد تا مجلس منحل شود و انتخابات مجلسی زودهنگام برگزار شود.

این در حالیست که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان چهارشنبه 25 فروردین ماه امسال خاطرنشان کرد در 10 روز آخر ماه آوریل امسال میلادی کناره گیری خواهد کرد.

نخست وزیر ارمنستان در این باره گفت که میخواهد در 10 روز آخر آوریل بر اساس توافق با نمایندگان مجلس و رئیس جمهور کشورش استعفا دهد.

نیکول پاشینیان در این باره اضافه نمود: اگر نیروهای سیاسی بخواهند از توافقات دور شوند، در واقع خودکشی سیاسی نموده اند.

انتخابات پیش از موعد قرار است در اواسط ماه ژوئن امسال برگزار شود. طبق قوانین ارمنستان، اعضای شورای ملی پس از برگزاری انتخابات، نخست وزیر جدید را انتخاب می نمایند.

در ماه فوریه امسال میلادی و پس از صدور دستور برکناری تعدادی از فرماندهان ارتش ارمنستان از سوی نیکل پاشینیان، تنش ها در این کشور بالا گرفت؛ به نحوی که احزاب مخالف خواهان برکناری وی از قدرت شدند. اما برقراری حکومت نظامی در این کشور موجب شده بود تا برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام با مشکل روبرو شود.

در تاریخ چهارم فروردین ماه مجلس ارمنستان پس از رأی گیری طرح حکومت نظامی در این کشور را لغو کرد.

این طرح که توسط احزاب مخالف دولت ارمنستان ارایه شده بود، با 118 موافق در برابر یک مخالف و یک ممتنع به تصویب رسید.

با تصویب این طرح، حکومت نظامی در ارمنستان که پس از شروع تنش ها میان این کشور و جمهوری آذربایجان در 27 دسامبر سال گذشته میلادی وضع شده بود، انتها یافت.

لغو حکومت نظامی در ارمنستان راه را برای برگزاری انتخابات مجلسی زودهنگام در این کشور هموار کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1445

به "پاشینیان از مجلس ملی ارمنستان رأی اعتماد به دست نیاورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشینیان از مجلس ملی ارمنستان رأی اعتماد به دست نیاورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید