چگونه از ایجاد هزینه های اضافی در سفر جلوگیری کنیم

به گزارش افق بسطام، با آنالیز هزینه های مختلف قبل از سفر، می توانید از ایجاد بسیاری از هزینه های غیرقابل پیش بینی و غیرمنتظره و پرداخت اجباری آن ها در حین سفر جلوگیری کنید.

چگونه از ایجاد هزینه های اضافی در سفر جلوگیری کنیم

بعضی از هزینه های سفر مانند هزینه بلیط وسایل نقلیه، اقامت در هتل و هزینه غذا کاملاً معین هستند و بعضی از هزینه ها نیز تا حدودی قابل پیش بینی هستند و می توان با بهره مندی از تخفیف های مختلف، تا حدود این هزینه ها را کاهش داد؛ اما از سویی دیگر گاهی اوقات موارد مختلف در حین سفر باعث ایجاد هزینه های غیرمنتظره و غیرقابل پیش بینی می گردد که می توان آن ها را هزینه های مخفی نیز نامید.

اگرچه همان طور که گفتیم ممکن است این هزینه ها به صورت ناگهانی ایجاد شوند و پیش بینی آن ها ممکن نباشد، می توانید با مطالعه و آنالیز تجربه افرادی که زیاد سفر می نمایند و توصیه های ارائه شده از سوی آن ها، هزینه های مخفی را نیز تا حدودی پیش بینی کنید و خود را برای چنین هزینه هایی آماده کنید. در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم بعضی از مواردی را که توجه به آن ها می تواند هزینه سفر را کاهش دهد، بیان کنیم.

هزینه های اضافی اقامت در هتل ها

در بعضی از هتل های رده بالایی که خدمات مختلفی به مهمانان خود ارائه می دهند و از امکانات رفاهی مختلفی نیز برخوردار هستند، علاوه بر هزینه اقامت، هزینه های اضافی دیگری نیز برای این خدمات و امکانات دریافت می نمایند؛ حتی اگر از آن ها استفاده نکنید؛ مثلاً ممکن است هزینه استخر هتل نیز از شما گرفته گردد؛ حتی اگر از آن استفاده نکنید!

برترین راه برای جلوگیری از ایجاد چنین هزینه های تحمیل شده ای، آنالیز هزینه های دریافتی هتل موردنظرتان قبل از رزرو یا مراجعه به آن است. با آنالیز اطلاعات ارائه شده در سایت های مختلف رزرو هتل، می توانید به راحتی بفهمید که آیا در هتل موردنظرتان تنها هزینه اقامت دریافت می گردد یا باید هزینه های جانبی مختلفی را نیز پرداخت کنید؛ البته با بهره مندی از طرح های ویژه و تخفیف های مختلف می توانید این هزینه های غیرمنتظره را تا حدودی کاهش دهید.

هزینه های مربوط به بارها و چمدان

اگر می خواهید در سفر هوایی بار زیادی همراه خود داشته باشید، حتماً قوانین شرکت های هواپیمایی موردنظرتان را در خصوص مقدار بار مجازی که یک مسافر می تواند همراه خود داشته باشد، مطالعه و آنالیز کنید و اگر بار زیادی دارید، برترین کار این است که یک روز قبل از پرواز مقدار بار خود را به شرکت هواپیمایی اطلاع دهید و هزینه حمل آن را بپردازید یا این موضوع را در سایت شرکت هواپیمایی گزارش دهید.

چنانچه در روز پرواز، معین گردد که مقدار بارها و چمدان های شما بیش از مقدار معین شده در بلیط است، جریمه ای که برای آن ها باید پرداخت کنید، از هزینه ای که می توانستید یک روز پیش از پرواز پرداخت کنید، بسیار بیشتر خواهد بود.

گاهی اوقات، برای بارهایی که در داخل کابین هواپیما همراه خود دارید نیز باید هزینه اضافه ای را پرداخت کنید؛ مخصوصاً اگر از کلاس های مالی بهره ببرید؛ بنابراین حتماً از قبل مقدار بار مجاز یا مقدار مجاز چمدان ها و وسایلی که می توانید در داخل هواپیما همراه خود داشته باشید را آنالیز کنید و باری را که می خواهید در داخل هواپیما ببرید، طبق این قوانین آماده کنید تا مشمول پرداخت هزینه اضافی نشوید.

هزینه مربوط به کارت پرواز و پذیرش

بعضی از شرکت های هواپیمایی خارجی این امکان را فراهم نموده اند که قبل از مراجعه به فرودگاه کارت پرواز خود را چاپ کنید یا نسخه الکترونیکی آن را دانلود و درگوشی تان ذخیره کنید. با این کار دیگر مجبور به پرداخت هزینه صدور و چاپ آن در پذیرش فرودگاه نیستید. در بعضی از فرودگاه ها از هر فرد هزینه مضاعفی برای پذیرش و صدور کارت پرواز دریافت می گردد و درصورتی که قصد داشته باشید همراه با خانواده سفر کنید، باید هزینه زیادی را پرداخت کنید.

هزینه های مربوط به حمل ونقل و جابه جایی

متأسفانه در بعضی از شهرها و کشورها راننده های تاکسی هزینه های زیادی را از گردشگران ناآگاه دریافت می نمایند. برای جلوگیری از ایجاد چنین مسئله ای قبل از سوارشدن حتما در خصوص کرایه با راننده تاکسی به توافق برسید یا از اپلیکیشن های تاکسی های اینترنتی بهره ببرید؛ زیرا در این اپلیکیشن ها کرایه ها به صورت کاملاً دقیق معین شده اند و قبل از درخواست تاکسی می توانید با معین مبدأ و مقصد کرایه راستا موردنظرتان را مشاهده کنید.

ضمناً تمام این اپلیکیشن ها دارای پشتیبانی هستند و در صورت ایجاد مشکل با راننده یا هرگونه مشکل دیگری، می توانید آن را با پشتیبانی درمیان بگذارید. بعلاوه توصیه می گردد برای پرداخت کرایه از استفاده از ارزهایی که با آن ها آشنا نیستید، خودداری و مقصد را نیز به صورت دقیق برای راننده معین کنید. درصورتی که با زبان راننده آشنا نیستید، از فرد دیگری بخواهید مقصد دقیق را به راننده بگوید.

هزینه های مربوط به رومینگ موبایل

قطعاً مشاهده قبض سرسام آور تلفن همراه پس از سفر، اصلاً اتفاق ناخوشایندی نیست و ممکن است باعث گردد لذت سفر را از یاد ببرید! برای جلوگیری از این مشکل، حتما باید قبل از سفر، هزینه های رومینگ اپراتور تلفن همراه خود را آنالیز کنید و در صورت امکان بسته مناسبی برای مقصد موردنظرتان تهیه کنید. بعلاوه می توانید از سیم کارت های کشور مقصدتان بهره ببرید. ضمناً می توانید اصلاً از سیم کارت استفاده نکنید و برای ایجاد ارتباط با دیگران و برقراری تماس با آن ها، از اینترنت وای فای و اپلیکیشن های پیغام رسان بهره ببرید.

هزینه های مربوط به طرح های تشویقی

بعضی از شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها، با ایجاد طرح های تشویقی امکان خرید و پرواز رایگان یا با تخفیف را برای مسافران فراهم می نمایند؛ به عنوان مثال مسافران بعضی از شرکت های هواپیمایی می توانند پس از سفر در مسافت های معین شده ای، مسافتی را به صورت رایگان یا با تخفیف سفر نمایند؛ اما از سوی دیگر بعضی از آن ها هزینه ای را هم برای بهره مندی و استفاده از این خدمات در نظر می گیرند که گاهی اوقات بسیار زیاد است و مسافران ناخواسته متحمل هزینه زیادی می شوند.

هزینه های مربوط به تبدیل ارز

برای تبدیل ارز به واحد پولی کشور مقصد، معمولا چندین صرافی معتبر در فرودگاه ها قرار دارند. مراجعه به صرافی هایی که در سطح شهر واقع شده اند نیز معمولا گزینه مناسبی است. صرافی ها کارمزدهای مختلفی برای خدمات خود در نظر می گیرند. بنابراین پیش از اقدام بهتر است به کارمزد صرافی های مختلف توجه کنید و به سراغ گزینه ای بروید که حداقل کارمزد را از شما دریافت می نماید. درضمن می توانید از افراد محلی نیز برای یافتن یک صرافی مناسب یاری بگیرید. توصیه می کنیم از تبدیل ارز در هتل های بزرگ جداً خودداری کنید. معمولاً این هتل ها ارزها را با نرخ های بسیار زیادی تبدیل می نمایند.

منبع: کجارو / thepointsguy.com
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1808

به "چگونه از ایجاد هزینه های اضافی در سفر جلوگیری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از ایجاد هزینه های اضافی در سفر جلوگیری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید