کارگران منتظر چقدر افزایش حقوق باشند؟

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام مرکز آمار ایران در 12 ماهه اخیر تورم به 30.5 درصد رسیده است و حالا تورم سنگین، میزان افزایش حقوق و دستمزد را با چالش جدی روبرو کرده است.

کارگران منتظر چقدر افزایش حقوق باشند؟

مطابق عادت هرساله در ماه های پایانی سال شورای عالی کار با حضور کننده کارگران، کارفرمایان و دولت در خصوص میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده تصمیم گیری می کنند. پس از این و متناسب با ارقام مشخص شده برای کارگران و کارمندان درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تصمیم گرفته خواهد شد.

طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، حقوق کارکنان دولت در سال آینده 25 درصد به صورت پلکانی افزایش دارد و بنابراین به نظر می رسد محتمل ترین سناریو برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده افزایشی در همین حدود باشد گرچه فعالان کارگری معتقدند که مطابق قانون حقوق کارگران باید متناسب با تورم افزایش داشته باشد.

بنابراین اگر طبق آخرین تورم اعلامی پایه حقوق کارگران افزایش یاید، رشد 30 درصد حداقل دستمزد احتمالا این رقم از 1.9 میلیون تومان به حدود 2.5 میلیون تومان می رسد.

این در شرایطی است که کارگران می گویند افزایش 30 درصدی تورم احتمالا بدون در نظر دریافت تورم مسکن و اجاره خانه است و این میزان افزایش کافی نیست و باید حقوق ها بیشتر از این افزایش داشته باشد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فقط یه هفته کفاف میده، اگه 400 درصد هم اضافه بشه، هنوزم زیر خط فقر که 10 میلیونه، هست.

با دریافتی که کلا به 2800نمیرسه چطور میشه زندگی کرد ما کارگرا خیلی وقته گوشت نمیخوریم آجیل نمیخوریم

واقعا با تورم 300درصدی و نه 30 درصدی چطوری میشه با ماهی 2میلیون و 600هزار تومن زندگی کرد؟ خدایی نکرده در یک خانواده کسی مریض بشه خرج ویزیت دکتر و خرید دارو رو با این پول چجوری میشه داد؟

به نظر من 50درصد هم اضافه کنن بازم کمه و دوستانی که میگن باعث تورم میشه امسال با تورم صددر صدی روبرو شدیم مگر حقوق کارگران چقدر اضافه شده من این نظر را قبول ندارم و حقوق بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی هم خیلی کمه و کفاف زندگی را نمیدهد

حقوق کارگر با توجه به این تورم وگرانی باید بین 8میلیون تا 12 میلیون باشه تا کارگر بدبخت یه نفسی بتونه بکشه کار فرما هم اگه نتونه بده بهتر جمع کنه از طرفی دولت هم باید مالیات 50درصدی از تمام داریی های کارفرمای قانون شکن پولدار بگیره

حقوق به دلار باید باشه وقتی همه چیز به دلار گران میشه بیخیال کارگر بشید

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1251

به "کارگران منتظر چقدر افزایش حقوق باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران منتظر چقدر افزایش حقوق باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید