کالدرون: هنوز لیست خروجی به باشگاه نداده ام، آدمی نیستم که یک روز قبل از بازی تیم را رها کنم، اما بلیت آرژانتین را رزرو نموده ام

به گزارش افق بسطام، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: برای پول آینده تیم را به خطر نمی اندازم، اما اگر شرایط محقق نشود به تهران برنمی گردم.

کالدرون: هنوز لیست خروجی به باشگاه نداده ام، آدمی نیستم که یک روز قبل از بازی تیم را رها کنم، اما بلیت آرژانتین را رزرو نموده ام

به گزارش ، گابریل کالدرون سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران با حضور در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد: برای من افتخار است در خدمت تان هستم. وقتی یک مربی جدید وارد تیمی می گردد، فرایندی وجود دارد و ما این پروسه را دنبال کردیم. پس از مربی ای به پرسپولیس آمدم که چهار سال در این تیم بوده و تمام پیروزیت ها را به دست آورده بود. می دانم تقریبا غیرممکن است یک تیم سه بار قهرمان گردد، اما کسب قهرمانی برای چهارمین بار خیلی غیرممکن است.

او اضافه کرد: اینجا آمده ام تا چهارمین قهرمانی را کسب کنم. می توانم این کار انجام بدهم. باید تغییرات در فلسفه، متد کاری و روش تیم به وجود می آمد. باید بازیکنان را قانع می کردیم تا به پروسه و رهبر جدید تیم اعتقاد و اعتماد پیدا نمایند.

کالدرون توضیح داد: پس از این همه پیروزیت، کار کردن در پرسپولیس ساده نبود، اما من به شاگردانم اعتقاد داشتم و به تیم امیدوار بودم. می دانستم تیمی که سه بار قهرمان شده، قابلیت کسب چهارمین قهرمانی را هم دارد.

او ادامه داد: اگر رزومه مرا به عنوان بازیکن و مربی ببینید متوجه می شوید متواضع هستم، اما خیلی کوشش و کار می کنم. دوست دارم همواره برنده باشم. همواره چالش های سخت را دوست دارم. من این چالش را پذیرفتم و با وجود اینکه دریافتی ام از پرسپولیس پرداخت خیلی کمتر از درآمد گذشته ام بود به این تیم آمدم. با تیم های زیادی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نموده ام و این تیم می شناختم. با هواداران پرسپولیس هم آشنا بودم. دوست داشتم چالش ورزشی جدیدی داشته باشم. دوست دارم از کسانی که مرا به پرسپولیس آوردند تشکر کنم چراکه نقش سختی عهده داشتند و دنبال جایگزین مربی ای می گشتند که هفت جام آورده بود. از اعتماد ایرج عرب، مهدی نبی و علی رغبتی تشکر می کنم و تمام کوششم را به کار می گیرم تا جواب اعتماد آن ها را بدهم.

سرمربی آرژانتینی پرسپولیس توضیح داد: فلسفه و مِتُد جدیدی را اجرا کردم که نتیجه دادن آن احتیاج به زمان داشت. این زمان به دلیل اینکه اول فصل در سطح عالی ندیدیم و قرعه کشی هم به نفع مان نبود، طولانی شد. از طرفی کمال کامیابی نیامصدوم شد، بشار هم که بازیکن مهمی برای ما است پس از برطرف آسیب دیدگی اش به دلیل اینکه پولی نگرفته بود راضی نمی شد به ایران بیاید. من فهرستی از مهاجم های خارجی به باشگاه دادم، اما جونیور براندائو گزینه نهم این فهرست بود.

او اضافه کرد: با این وجود به کار بازیکنان ایرانی ام به اضافه رادو و بشار که خیلی به تیم یاری می نمایند، اعتماد دارم. زمان بیشتری را صرف پروژه مان کردیم، اما انتقاد هایی که نسبت به من مطرح می شد، بی انصافانه بود. هیچکس نمی گفت کالدرون تازه آمده و احتیاج به زمان دارد. مهاجم خارجی گلزن نداشتیم و این مشکل بود. البته به دلیل کیفیت بازیکن ایرانی و خارجی مان می دانستیم به سرعت بالا می آییم. اکنون مراحل سخت را رد نموده ایم و در شرایط خوبی هستیم.

کالدرون درباره نارضایتی اش از جذب جونیور براندائو گفت: باشگاه مذاکرات برای جذب مهاجم خارجی را خوب پیش نبرد و 7 هفته این ماجرا طول کشید. با 6 بازیکن ابتدایی فهرست من، خوب مذاکره نشد و وقتی از آن اسامی پایین آمدیم، درصد اشتباه بیشتر می شد. در فوتبال امروز مهاجم خوب و ارزان قیمت وجود ندارد یا جذب چنین بازیکنی نوعی بخت آزمایی است.

او درباره ارتباطش با هواداران پرسپولیس گفت: پرسپولیس بهترین تماشاگران دنیا را دارد و از این لحاظ در رده سوم دنیا است. تصور من از آن ها تغییر ننموده است. تجربه زندگی در ایران خیلی خوب بود. من درباره زندگی در این کشور خوبی های زیادی شنیده بودم، اما از زمانیکه به ایران آمدم، دیدم شرایط عالی است. از همه مردم ایران تشکر می کنم و به آن ها تبریک می گویم.

او اضافه کرد: اولین بار است در زندگی ام در شهری بزرگ زندگی می کنم و با دیگران ارتباط خوبی دارم. زندگی کردن در تهران راحت، آسوده و مانند زندگی در روستا است. از خانه خودم هم راحت تر هستم. غذا و موزیک ایرانی را دوست دارم. ته دیگ و گردن را خیلی دوست دارم.

کالدرون درباره تعداد عکس های سلفی که با مردم ایران گرفته است، اعلام کرد: نمی دانم تا به امروز چند عکس سلفی گرفته ام، اما همواره از لطف مردم ممنون هستم. هرکسی از من عکس سلفی خواسته با علاقه انجام می دهم، اما چیزی که دوست ندارم این است که مردم زمان گوشی خود را روی 10 ثانیه زمان می گذارند.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به تعداد خواهران و برادرانش گفت: من عضو یک خانواده معمولی و متواضع هستم. اولین فرزند خانواده ام هستم. 6 برادر و 3 خواهر دارم. از پنج سالگی به پدر و مادرم یاری می کردم و کار کردن را آموزش می دیدم. طبق تربیتم همواره به قوانین و ساعت ها احترام می گذارم. عاشق کارم هستم و دوست دارم. به همین دلیل سر تمرین تیر دروازه را سر جایش می گذارم و همه کار انجام می دهم.

کالدرون درباره ارزیابی اش از شرایط بازیکنان پرسپولیس گفت: می دانستم این بازیکنان قهرمان شده بودند و بازیکن هایی اضافه کردیم که عضو تیم ملی بودند. آن ها را می شناختیم. دنبال مهاجمی بودیم معیناتی داشته باشد تا علیپور را تکمیل کند. دوست داشتم مهاجمی مانند کی روش استنلی، شیخ دیاباته و مهدی طارمی را در اختیار داشتم. وقتی هم در قطر بودم، دیاباته را می خواستم. یک بازیکن تونسی که هم در عربستان بازی می کرد می شناختم. همواره بچه ها را در بازی های درون تیمی ارزیابی می کردم، اما برای اینکه ببینم کدام شان به فلسفه من می خورند و با آن وفق پیدا می نمایند احتیاج به زمان داشتم. هدف مان این بود بالاترین راندمان را از بچه ها بگیریم.

او درباره تغییرات متوالی در ترکیب پرسپولیس گفت: سیستم خود را عوض نمی کنم مگر در مواقعی خاص و با در نظر دریافت نتیجه بازی. برای شناخت بازیکنان احتیاج به زمان داشتم. پپ گواردیولا در بایرن مونیخ 100 بازی انجام داد و 100 ترکیب را امتحان کرد. وقتی ما نمی بردیم ساده ترین حرف این بود بگویند تغییرات عامل این باخت ها بوده است، اما من در هر تیمی بوده ام تغییرات زیادی داشته ام. امروز 5 بازیکن فیکس مان که در بازی بعدی ثابت بازی می نمایند مقابل شهرداری ماهشهر نیمکت نشین بودند. در هر تیمی که پیروز بوده ام این سیستم را امتحان نموده ام. شکل تیم اهمیت دارد و بازیکن ها مهم نیستند. این تیم است که سبب پیروزیت بازیکنان و کادرفنی می گردد. بعضی کار های فردی و معینات فردی بازیکن هم مهم است، اما در کل تیم مهم تر است. نمی دانم چرا همه از کار ترابی تعجب می نمایند. او سال گذشته 2 گل زد، اما باید دید کالدرون چه کار نموده است که او تا به امروز 7 گل زده است. ربیع خواه و انصاری اکنون می توانند در تیم ملی بازی نمایند. رادو اکنون بهترین بازی ها را انجام می دهد. مربی خوب، فردی است که بازیکنانش بهترین راندمان را داشته باشند و من در هر تیمی کار نموده ام، بهترین عملکرد را از بازیکنانم گرفته ام.

او درباره فهرست بازیکنان مازاد پرسپولیس گفت: هنوز هیچ لیست خروجی به باشگاه نداده ام و باید ابتدا بازیکنانی را که می توانیم جذب کنیم بگیریم. پس از بازی با نساجی تصمیم می گیریم. اسامی بعضی بازیکنان داخلی و خارجی را به باشگاه داده ایم و اکنون باشگاه باید مذاکره کند. برای بازیکن خارجی جا داریم، اما برای جذب بازیکن دخلی باید فهرست مان خالی گردد. تمام تمرکزم روی بازی آدینه است که یک فینال است.

کالدرون درباره میزان حمایت باشگاه از خواش گفت: باشگاه 2 ،3بار گفت از من حمایت می نماید. پیرمرد هستم و تجربه ام در چنین مواقعی می گوید باید مراقب اخراج شدن باشم. راهم را بلد هستم و راه پیروزی را می دانم در سطح دنیای به ماکزیمم رسیده ام و 2 فینال جام دنیای را تجربه نموده ام. راه یکی است کار تیمی، کوشش، تواضع، احترام دیسیپلین و نظم. این راه من است.

ستاره اسبق تیم ملی فوتبال آرژانتین درباره صحنه مشکوکی که روی او در فینال جام دنیای 1990 رخ داد، گفت: صحنه ای که روی من در فینال جام دنیای 1990 رخ داد، پنالتی بود و اگر یاری داور ویدیویی (VAR) در آن موقع وجود داشت آن صحنه را پنالتی می گرفت. پنالتی آلمانی ها هم درست نبود. تنها خاطره ای که از فینال دارم آن است که از کنار جام رد شدم و به ما مدال دادند. وقتی به جام دنیای می روید، هدفتان رسیدن به فینال است، اما وقتی به آن بازی خاص می رسید فقط می خواهید جام بگیرید. آن صحنه برای ما پنالتی بود، اما داور خوبی برای فینال انتخاب نکردند. اکنون داوران خیلی بهتر شده اند و سطح داوری خیلی بهتر شده است.

کالدرون درباره دلیل بیرون ماندن علیرضا بیرانوند از فهرست بازیکنان مدنظرش برای بازی با شهرداری ماهشهر گفت: بیرانوند دروازه بان شماره یک من است و مثل فرزندم می ماند. بهترین دروازه بان آسیا است، اما پس از مراسم برترین های AFC چند روزی تمرین نکرد و بازی هم نکرد. سعی می کنم همواره یاریش کنم تا از قبل بهتر گردد از ژانویه و فوریه می بینید که بیرانوند به آمادگی ایده آلی رسیده است و تا به امروز هیچ وقت به این اندازه آماده نبوده است. اگر این مرحله را رد کند بهترین عملکرد بیرانوند را می بینید.

او درباره اینکه شنیده می گردد امید عالیشاه به دلیل درگیری اش با سیامک نعمتی دیگر در فهرست پرسپولیس قرار نمی گیرد، گفت: تصمیم مربی فوتبالی است و در سال هایی که در فوتبال بوده ام، همواره درگیری بوده است. با این وجود درگیری همانجا می ماند. هر 2 بازیکن را هم جریمه کردیم. امید بازیکن خوب و حرفه ای است، اما دوست دارد هافبک چپ بازی کند. با این وجود اولویت های من برای این پست مهدی ترابی، وحید امیری و بشار رسن هستند. امیری و بشار قبول کردند در پست مهاجم دوم و هافبک وسط بازی نمایند. امید برای این پست در اولویت نیست و اگر می خواهد در ترکیب قرار گیرد باید با تغییر پستش راضی باشد. با این وجود راضی به تغییر پستش نیست و به همین دلیل کمتر بازی می نماید.

سرمربی پرسپولیس درباره مطالباتش از باشگاه پرسپولیس و تناقض رفتار خود با آندره آ استراماچونی و مارک ویلموتس گفت: باشگاه پرسپولیس به وعده هایش به من عمل ننموده است. من هم در شرایطی مانند استراماچونی هستم. تنها تفاوت ما این است که به دلیل ارزش ها و تربیتم به خاطر پول تیم را ترک نمی کنم. برای پول آینده فوتبال ایران را به خطر نمی اندازم.

او ادامه داد: تیم ملی بازی حساسی با عراق داشت، اما ویلموتس سه روز قبل از بازی آمد. من موافق این نیستم که با آینده فوتبال ایران بازی گردد. من هر 2 مربی را درک می کنم، اما آدمی نیستم که یک روز قبل از بازی تیم را رها کنم. به بازیکنان و هواداران احترام می گذارم و این موضوع را تنها در حرف نمی گویم اگر چه باشگاه به وعده هایش عمل ننموده است، اما به باشگاه بازیکنان و تیم احترام می گذارم.

کالدرون درباره مسائل اقتصادی باشگاه پرسپولیس گفت: این حقیقت وجود دارد که مسئولان باشگاه باید کاری می کردند تا چنین اتفاقی نیفتد. آن ها باید از قبل مسائل را حل می کردند تا کار به اینجا نکشد. باید سعی می کردند مسائل مرا حل نمایند، اما من به باشگاه احترام گذاشته و تا 27 دسامبر (6 دی) کارم را ادامه می دهم.

او اضافه کرد: هرچند تمام مسائل را تحمل نموده ام، اما مردم باید بعضی مسائل را بدانند. قبل از حضور در پرسپولیس در استانبول روی مفاد قرارداد توافق کردیم و آن موقع به مسئولان باشگاه گفتم ابتدا به آرژانتین می روم و سپس به ایران می آیم.

سرمربی پرسپولیس توضیح داد: وقتی به ایران رسیدم 100 هزار دلار از قراردادم کم شد که به نظر من کار خوبی نبود. البته به من گفتند کارت را آغاز کن و در صورت پیروزیت پاداش می گیری. به هیچ وجه از این کار خوشم نیامد. جای دیگر به من خیلی بیشتر از پرسپولیس پول می دادند و مبلغ قراردادم با این تیم 40 درصد سایر قرارداد های است.

او اضافه کرد: با این وجود به خودم گفتم دوست دارم این چالش ورزشی را انجام بدهم چراکه پرسپولیس هواداران فوق العاده و بازیکنانی دوست داشتنی دارد. به من گفتند با پاداش ها مبلغ کسر شده از توافق ابتدایی مان را جبران می کنیم. برای این موضوع هم لفظی توافق کردیم و مکتوب نشد، اما امروز باشگاه نمی خواهد آن پاداش را به من پرداخت کند.

کالدرون ادامه داد: اینکه حرفی بزنیم و کار دیگری انجام بدهیم دوست ندارم. با این وجود پذیرفتم و از جیب خودم وسایل تمرینی خریدم. هرچند باشگاه پس از 2 ،3 ماه پول این وسایل را به من بازگرداند، اما به آن ها احتیاج داشتم و نمی توانستم سه ماه صبر کنم تا باشگاه پول شان را بدهد. با توجه به بدهکاری باشگاه به آژانس هواپیمایی باید بلیت خودم، دستیارانم و خانواده ام را پرداخت کنم. محسن سیدی، مربی دروازه بان های مان 6 ماه است که در استادیوم کاظمی می خوابد. وقتی در تهران برف آمد خودم برف زمین را پارو نموده و آن را خط کشی کردم.

او اضافه کرد: 6 ماه با تمام وجود برای باشگاهی که مسئولان تصمیم دریافتد مرا به آن بیاورند کار کردم. از لطف مردم تشکر می کنم چراکه همواره حامی ام بوده اند. هرچند بعضی ها از من انتقاد می نمایند، اما این انتقاد ها بدون دلیل، مدرک، پایه و اساس است.

کالدرون با اشاره به حمایت کریم باقری از خودش گفت: او به دوستانش گفت اگر می خواهید از کالدرون انتقاد کنید ابتدا سر تمرین بیایید و پس از کسب اطلاع و بررسی شرایط این کار را انجام بدهید. بعضی افراد بدون اطلاع انتقاد می نمایند.

او اضافه کرد: بازیکنانم از سال گذشته طلب دارند. برای ادامه همکاری با پرسپولیس از 27 دسامبر شرایطی دارم. چراکه مربی حرفه ای هستم، خانواده ام را ترک نموده و به ایران آمده ام. خودم پذیرفته ام که کمتر از همواره پول بگیرم. بازیکنانم در این 6 ماه با تمام وجود بازی کردند درحالیکه همچنان از سال پیش طلب دارند. خودم جانم را داده ام. به هیچ وجه از ایران نرفتم، اما اگر از 6 دی ببینم سازماندهی حرفه ای وجود ندارد، خیلی موارد را مطرح می کنم .

سرمربی پرسپولیس توضیح داد: کالدرون، یک مربی حرفه ای است. کار و کوشش می نماید، تواضع دارد انا حرفه ای است. به همین دلیل می خواهم سه شرط اصلی ام برای ادامه همکاری با پرسپولیس را بگویم و امیدوارم مردم هم به من یاری نمایند. شرایط من این است: 1- باشگاه طلب بازیکنانم از سال های پیش را تسویه کند 2- قبل از 6 ژانویه باید 2 ،3 بازیکن جدید داشته باشیم 3- تکلیف اردوی مان در قطر معین گردد.

کالدرون ادامه داد: 2 ماه پیش برای این اردو درخواست دادم، اما تا به امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است. می دانید کمپ های قطر از چهار ماه قبل رزرو می گردد. دیگر با قول فردا را شنیدن کار نمی کنم. باشگاه باید روش کاری اش را تغییر بدهد. سختی کار را رد نموده ایم و دوست دارم برای تمام کردن این پروژه از آرژانتین به تهران بازگردم.

او اضافه کرد: برای کسب قهرمانی مهاجم خارجی سطح بالا می خواهیم. علیپور، مهاجم خوب و جوانی است، اما نمی توانیم کل بار تیم را روی دوش او اندازیم. بازیکن ها با تمام وجود بازی می نمایند، اما باید پول شان پرداخت گردد. خودم هم 6 ماه با تمام وجود کار کردم و اکنون شرایطی دارم که اگر انجام گردد برمی گردم. هیچ وقت تجربه این مدت را در زندگی ام نداشتم، اما دیگر نمی خواهم در آینده چنین اتفاق هایی رخ بدهد. فدراسیون، باشگاه یا هر جای دیگری که هست باید تجدید نظری در سازماندهی فوتبال ایران انجام بدهد. این حرف را برای آینده فوتبال ایران می زنم چراکه پتانسیل بزرگ، فوتبالیست های خوب وهواداران فدق العاده ای دارید. امیدوارم بتوانم این راه را ادامه بدهم.

او درباره میزان دریافتی اش از باشگاه پرسپولیس گفت: بخشی از قسط اول و کل قسط دوم قراردادم مانده است، اما دوست دارم درباره این موضوع پس از 27 دسامبر صحبت کنم. می خواهم مردم بدانند وظیفه اخلاقی ام را انجام دادم و برای خودم، هواداران، باشگاه و بازیکنان احترام قائل بودم. در حال حاضر به فینال مقابل نساجی فکر می کنم و تمام امروزم روی آن ملاقات است.

کالدرون اضافه کرد: در نهایت باید ببینیم چه اتفاقی می افتد، اما دوست دارم این مسائل حل گردد. دوست دارم کاری که آغاز نموده ام به سرانجام برسانم. سختی کار را رد نموده ایم. اگر مسئولان باشگاه حرف مرا گوش نموده و شرایط را درست نمایند می توانیم یک جام ببریم. از ما درخواست می نمایند جام ببریم، اما باید راه را درست برویم. نمی توانیم چنین درخواستی داشته باشیم، اما راه را اشتباه برویم. امیدوارم مسائل مان حل گردد چراکه مردم و باشگاه لایق هستند. به واقع از بازیکنانم راضی هستم.

او درباره اینکه آیا برای روز شنبه بلیت رزور نموده است، گفت: دوست دارم روز های سرانجامی سال را کنار خانواده ام باشم. در حال حاضر تصمیم مان این است که هشت ژانویه برای آغاز تمرینات مان به تهران برگردیم. با توجه به اینکه باشگاه نمی توانست پول بلیت را بدهد و من خودم بلیت خریدم، تنها بلیت رفت را گرفته ام. البته قرار است فردا پول بلیت را به من بازگردانند. از طرفی به دلیل اینکه در ایام کریسمس هستیم، مجبور بودیم یک ماه پیش بلیت بگیریم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 532

به "کالدرون: هنوز لیست خروجی به باشگاه نداده ام، آدمی نیستم که یک روز قبل از بازی تیم را رها کنم، اما بلیت آرژانتین را رزرو نموده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالدرون: هنوز لیست خروجی به باشگاه نداده ام، آدمی نیستم که یک روز قبل از بازی تیم را رها کنم، اما بلیت آرژانتین را رزرو نموده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید