یارانه نو به بهمن هم نرسید؛ احتمالا اسفند

به گزارش افق بسطام، وعده پرداخت یارانه چند صد هزار تومانی نه تنها در در دی ماه محقق نشد بلکه اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها نشان می دهد که این یارانه در ماه بهمن هم واریز نخواهد شد.

یارانه نو به بهمن هم نرسید؛ احتمالا اسفند

به گزارش خبرنگاران، در تازه ترین اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه ها برای واریز یارانه معیشتی، خبری از پرداخت یارانه تازه که از مدت ها قبل وعده آن داده شده بود، نیست.

فردا همزمان با 10 بهمن ماه و به روال ماه های قبل یارانه معیشتی پرداخت خواهد شد. این یارانه از زمان افزایش قیمت بنزین در آبان 1398 در دستور کار دولت قرار گرفته است و مبلغ آن بسته به تعداد اعضای خانوار فرق دارد.

اما در چندماه اخیر بحث هایی در رابطه با افزایش مبلغ یارانه نقدی پرداختی مطرح شد که در اهم آن در اواخر آذرماه، محسن رضایی-معاون مالی رئیس جمهور- اعلام نمود که یارانه نقدی تا 800 هزار تومان افزایش می یابد و در اوایل دی ماه پرداخت خواهد شد. در پی آن وزیر اقتصاد هم خبر پرداخت یارانه را رد نکرد ولی در خصوص زمان آن اعلام دقیقی نداشت.

اعلامی که از سوی مسئولان در رابطه با پرداخت یارانه تازه انجام شد نشان داد که مبلغی بین 90 تا 126 هزار تومان برای یارانه بگیران معیشتی در نظر گرفته شده است که حدود 60 میلیون نفر را در بر خواهد گرفت ولی در نهایت پرداختی در دی ماه صورت نگرفت. در خصوص پرداخت در بهمن ماه نیز اما و اگرهایی مطرح بود، اما ظاهرا به این ماه هم نرسیده و باید منتظر پرداخت در ماه اسفند یا ماه های دیگر بود.

بر این اساس اگر هم یارانه 800 هزار تومانی مطرح باشد، قرار نیست به هر شخص این رقم پرداخت گردد بلکه به همراه یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی، یارانه معیشتی و یارانه تازه مجموعه پرداختی خانوار می تواند تا 800 هزار تومان افزایش یابد.

این در حالی است که پرداخت یارانه نقدی تازه در نتیجه حذف ارز 4200 تومانی باید از این محل تامین گردد، ولی مساله اینجاست که هنوز دولت و مجلس در خصوص حذف ارز 4200 تومانی به توافق نهایی نرسیده اند و معین نیست که چه زمانی این کار انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1850

به "یارانه نو به بهمن هم نرسید؛ احتمالا اسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه نو به بهمن هم نرسید؛ احتمالا اسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید