6400 تهرانی بر اثر آلودگی هوا می میرند ، خطر بالای مرگ ورزشکاران در هوای آلوده

به گزارش افق بسطام، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به وقوع سالانه 20 هزار و 800 مرگ منتسب به آلودگی هوا در کشور، گفت: 6400 نفر از این متوفیان تهرانی هستند.

6400 تهرانی بر اثر آلودگی هوا می میرند ، خطر بالای مرگ ورزشکاران در هوای آلوده

به گزارش خبرنگاران، عباس شاهسونی به مناسبت روز ملی هوای پاک اظهار کرد: بر اساس پژوهش های وزارت بهداشت در 27 شهر کشور با جمعیت تقریبی 35 میلیون نفری، برآورد شده که سالانه 20 هزار و 800 مرگ منتسب به آلودگی هوا در کشور رخ می دهد.

او ادامه داد: طبق نتایج این آنالیز، حدود 12.6 درصد از مرگ هایی که سالانه در کشور رخ می دهد، منتسب به آلودگی هوا است.

شاهسونی بیماری های ایسکمیک قلبی، سکته مغزی، سرطان ریه و بیماری های مزمن انسداد ریوی را شایع ترین بیماری های ناشی از آلودگی هوا عنوان و اظهار داشت: آلودگی هوا سالانه 8.2 میلیارد دلار هزینه مالی به کشور تحمیل می نماید.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت درباره شرایط هوای تهران در دو سال اخیر متذکر شد: طبق آنالیز های اجرا شده، در امسال تهران، هوای پاک نداشته و در سال گذشته نیز در مرکز فقط به مدت دو روز، شاهد هوای پاک بودیم.

مرگ 6400 شهروند تهرانی بر اثر آلودگی هوا

او اضافه کرد: در سال 1400، تعداد مرگ های منتسب به آلودگی هوا در تهران 6400 نفر بوده است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه منابع متحرک شامل خودروها و موتورسیکلت ها از عوامل اصلی آلودگی هوای تهران هستند، توضیح داد: عمده موتورسیکلت ها و خودروهایی که در کلانشهرها به ویژه تهران تردد می نمایند، فرسوده هستند؛ طبق آمارها 90 درصد موتورسیکلت های کشور فرسوده اند و بیش از 50 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران دچار فرسودگی است که این مسئله منجر به بروز و تشدید آلودگی هوا می گردد.

گروه های در معرض خطر آلودگی هوا

وی گفت: ورزشکاران، بچه ها زیر 5 سال، زنان باردار، سالمندان، افراد مبتلا به دیابت، بیماری های تنفسی، بیماران قلبی ـ عروقی، مبتلایان سرطان و افراد سیگاری جزو گروه هایی هستند که از آلودگی هوا، آسیب بیشتری را می بینند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2022

به "6400 تهرانی بر اثر آلودگی هوا می میرند ، خطر بالای مرگ ورزشکاران در هوای آلوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6400 تهرانی بر اثر آلودگی هوا می میرند ، خطر بالای مرگ ورزشکاران در هوای آلوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید