ادامه درگیری ها در منطقه ی تیگره اتیوپی

به گزارش افق بسطام، خبرگزاری خبرنگاران- شبکه فرانس 24 گزارش داد درگیری ها در منطقه تیگره در شمال اتیوپی همچنان ادامه دارد.

ادامه درگیری ها در منطقه ی تیگره اتیوپی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: منطقه تیگره که شش میلیون نفر جمعیت دارد، به جدایی طلبی متهم شده است. چهارشنبه این منطقه هدف حمله نهاده شد. روز گذشته نیز نخست وزیر اتیوپی فرمانده ارتش را برکنار کرد.

نینا مَسون خبرنگار شبکه در گزارش خود گفت: در جهت گُندار، ده ها شبه نظامی در حال حرکت به سوی محل درگیری ها هستند. ساکنان منطقه مرزی تیگره که جدایی طلب به شمار می فرایند، می گویند آماده اند تا سلاح در دست گیرند.

زلکه الاباشو، کشاورز و از اعضای شبه نظامیان اتیوپی گفت: در این منطقه حدود 200 شبه نظامی وجود دارد. همه آماده مبارزه هستیم. در حالیکه در این منطقه به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنیم، نیرو های نظامی تیگره به ما حمله می نمایند.

نخست وزیر اتیوپی چهارشنبه از حمله نظامی برای به دست دریافت کنترل اوضاع در استان تیگره اطلاع داد. وی این استان را به حمله مرگبار علیه پایگاه ارتش فدرال و سازمان دهی انتخابات غیرقانونی در ماه سپتامبر متهم می نماید.

ابی احمد نخست وزیر اتیوپی گفت: این انتخابات نقض آشکار قانون اساسی بود. جبهه آزادیبخش مردم تیگره قانون انتخاباتی خاص خود را تصویب کرد. این به معنای کمیسیون انتخاباتی غیرقانونی و انتخابات غیرقانونی است.

مجلس اتیوپی شنبه برای احیای مجلس منطقه ای و دستگاه اجرایی تیگره رأی داد. این در حالی است که نیرو های ارتش اتیوپی و منطقه تیگره همچنان درگیر هستند. آدینه، زمانی که نیرو های دولتی به پایگاه نظامی مکله یکی از مهمترین پایگاه های نظامی اتیوپی حمله کردند، اوضاع تغییر کرد. جبهه آزادیبخش مردم تیگره به مدت 30 سال قدرت را در اختیار داشت تا اینکه در سال 2018 ابی احمد از قوم ارومو به قدرت رسید. جبهه آزادیبخش مردم تیگره در حال حاضر نخست وزیر را متهم می نماید و می گوید وی به تدریج اقلیت تیگره را به حاشیه کشیده و آن را از دولت فدرال جدا نموده است. تیگره با داشتن 250 هزار نظامی، استانی است که بیشترین شمار نظامیان را در خود جای داده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1133

به "ادامه درگیری ها در منطقه ی تیگره اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه درگیری ها در منطقه ی تیگره اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید