استاندار: بستر تجارت مرزی در سیستان وبلوچستان فراهم شود

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استقلال و عزتمندی مردم سرزمین مان ایجاب می کند که همه باید تلاش کنیم و بستر تجارت مرزی که به عنوان یک فرصت بی بدیل برای استان و کشور به حساب می آید را فراهم کنیم.

استاندار: بستر تجارت مرزی در سیستان وبلوچستان فراهم شود

احمدعلی موهبتی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که 28 فروردین در استانداری برگزار گشت، ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه و تبریک فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: با انجام اقداماتی اثرگذار می توانیم مسیرصادرات هر فرآورده یا محصولی که در کشور مازاد بر نیاز داخلی تولید می شود و در خارج از کشور بازار مصرف دارد را فراهم کنیم.

وی گفت: در سال گذشته کشور در مساله تامین گوشت مورد نیاز با بحران جدی روبرو بود و عده ای با رفتارهای ناهنجار آسیب هایی را در این زمینه به وجود آوردند که خوشبختانه نقش آفرینی استان سیستان و بلوچستان در تنظیم بازار گوشت کشور بی بدیل بود.

وی اضافه نمود: مهمترین مطلب در امر ساماندهی مبادلات مرزی، سیاست گذاری و برنامه ریزی درست است.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: سال گذشته در مجموع پفراینده های منجر به محکومیت، کاهش برائت داشته ایم و این نشان دهنده قاطعیت در نظارت و برخورد قاطع با افرادی است که خلاف قانون عمل می کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه پیرامون ایجاد مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و اعطای مجوز جایگاه های عرضه سوخت جدید در استان گفت: طبق استانداردها وجود جایگاه عرضه سوخت به ازای هر 50 کیلومتر تعریف شده و این در حالی است که ما در مسیرهای بین راهی استان با کمبود جایگاه ها و مجتمع های خدمات رفاهی روبرو هستیم.

وی اضافه نمود: هر یک از سرمایه گذارانی که متقاضی ایجاد مجتمع خدمات رفاهی هستند در صورتی که ارائه خدمات عمومی و امکانات مجتمع مربوطه را مطلوب کنند و به صددرصد برسانند، حتما امتیاز احداث جایگاه عرضه سوخت هم دریافت خواهند کرد.

استاندار ادامه داد: البته نظارت بر جایگاه ها نیز باید بطور اصولی انجام شود لذا هر جایگاه موظف به نصب دوربین خواهد بود تا عملکرد آن مورد کنترل و نظارت دائمی باشد و در صورت عدم نصب دوربین، جریمه های سنگین اعمال خواهد شد.

احمدعلی موهبتی با بیان اینکه برای هر یک از موضوعات جلسه بایستی یک نقشه راه و فرایند جداگانه و تخصصی تدوین شود، به مسئله واردات دام اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال موضوع ورود و خروج دام بایستی بر اساس اصول و پروتکل های لازم بهداشتی انجام شود چرا که اگر حساسیت لازم وجود نداشته باشد، موجب ضربه و آسیب به سلامت مردم و اقتصاد کشور خواهد شد.

وی همچنین به وجود مشکلاتی در حمل سهمیه گندم استان از بندر چابهار اشاره کرد و اضافه نمود: دلیل اصلی این موضوع عدم کارکرد ماشین آلات سنگین و فروش سهمیه سوخت و قاچاق آن توسط مالکان این خودروها می باشد.

استاندار شرح داد: ضرورت دارد سهمیه سوخت کلیه ماشین آلاتی که کارکرد معینی ندارند اعم از ماشین آلات سنگین، تراکتور و سایر ادوات کشاورزی قطع شود، چرا که عدم انجام کار به موقع توسط این ماشین آلات، آسیب جدی به ویژه به تولید وارد می کند.

موهبتی در ادامه با اشاره به واردات مرغ از استان های همجوار به استان تاکید کرد: اگر همه اصول و معیارها به درستی رعایت شود، حتماً جلوی سوء استفاده ها و مصداق های کج نیز گرفته می شود.

استاندار سیستان وبلوچستان در خاتمه با انتقاد از برخی دستگاه های عضو کمیسیون که گزارش عملکرد سال گذشته خودشان را به کمیسیون ارائه نکرده اند، تاکید کرد: مصوبات جلسات یکسال گذشته مورد ارزیابی اعضاء قرار گیرد و علاوه بر تشکیل به موقع جلسات و آمار ارائه شده، کیفی سازی نیز در دستور کار باشد تا اعضاء در جریان فرایند انجام کار و تجزیه و تحلیل آماری که در جلسات ارائه می شود، قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 791

به "استاندار: بستر تجارت مرزی در سیستان وبلوچستان فراهم شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: بستر تجارت مرزی در سیستان وبلوچستان فراهم شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید