تور هند ارزان: استقرار نخستین سیستم دفاع موشکی هند در پنجاب

به گزارش افق بسطام، هند اولین سیستم دفاع موشکی اس-400 را در بخش غربی استان پنجاب این کشور برای مقابله با تهدید های موشکی بالستیک منطقه ای مستقر کرد.

تور هند ارزان: استقرار نخستین سیستم دفاع موشکی هند در پنجاب

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات هندی اظهار داشتند: اولین سیستم دفاعی موشکی در پنجاب مستقر شد. این سیستم قادر است در مقابل تهدید ها و خطرات موشکی بالستیکی منطقه ای از هند محافظت کند.

پیش تر هارش واردهان شیرنگلا افسر سرویس خارجی هند، در بیانیه ای اعلام نموده بود، دریافت سیستم دفاعِ هوایی آغاز شده است. سیستم اس-400 در سال 2018 با هزینه 5 میلیارد و 430 میلیون دلاری از روسیه خریداری شده است. هر سیستم اس-400 شامل یک مرکز کنترل و فرماندهی و رادار های 3 بعدی و رادار های ردیابی گزینشی و واحد های آتش زا مرتبط با انواع چندگانه راداری می باشد. این سیستم نه تنها قادر به شناسایی و ردیابی 300 هدف از فاصله 600 کیلومتری می باشد بلکه می تواند 36 هدف در یک نقطه داشته باشد. دامنه ردیابی این سیستم بستگی به سرعت و مقدار اهداف دارد و با سرعت 5 دقیقه می تواند فرستاده گردد.

برپایه این گزارش، استفاده از این سیستم دفاعی هند و آمریکا را در برابر یکدیگر قرار می دهد. آمریکا کشور هایی را که از این سیستم دفاعی استفاده می نمایند در لیست تحریم هایش قرار می دهد. در ژوئیه 2018 ترکیه از تهدید های وزارت دفاع آمریکا سرپیچی کرد و استفاده از سیستم اس-400 را آغاز کرد. در همان سال دولت دونالد ترامپ ترکیه را از برنامه جنگنده های ضربتی مشترک اف-35 خارج کرد.

چین نیز در سال 2018 اولین سیستم دفاعی اس- 400 را از روسیه دریافت کرد و از سال 2020 آنرا مستقر نموده است.

از سوی دیگر ارتش پاکستان روز گذشته از آزمایش یک موشک ساخت داخل با برد بیش از 900 کیلومتر اطلاع داد که برد آن دو برابر بیشتر از موشک قبلی از همین مدل است. ارتش پاکستان اظهار داشت برد بهبودیافته این موشک تحت عنوان بابور توانایی نظامی این کشور مجهز به سلاح هسته ای را بیشتر می نماید.

پاکستان و هند، که دارای زرادخانه هسته ای می باشند، روابط متزلزلی را تجربه می نمایند و 3 جنگ میان آن ها درگرفته است. اقدامات نظامی هر دو کشور به وسیله جامعه بین المللی به دقت دنبال می گردد، چرا که هر 2 کشور دستکم 2 بار طی 20 سال گذشته به طرز خطرناکی در آستانه آغاز جنگ چهارم بودند.

این موشک به نام موشک کروز بابور 1 B ساخت پاکستان است و نسخه اولیه آن برُد محدود 450 کیلومتری داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1749

به "تور هند ارزان: استقرار نخستین سیستم دفاع موشکی هند در پنجاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: استقرار نخستین سیستم دفاع موشکی هند در پنجاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید